Kontakt z redakcją: 41 274-55-12
Wieści z gmin 14 maja 2019

Poetyckie strofy

ZSP Krynki

 

Uczniowie klasy VIII i III gimnazjum Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Krynkach mieli okazję uczestniczyć w nietypowej lekcji języka angielskiego. Miała bowiem na celu zapoznanie ich z nazwami najważniejszych gatunków literackich w języku angielskim oraz poszerzenie wiedzy o pisarzach anglojęzycznych. Zajęcia odbyły się w ramach innowacji pedagogicznej „Języki obce nie tylko na lekcjach”. Były również okazją do rozwijania kompetencji kluczowych.

Nauka odbywała się zgodnie z założeniami neurodydaktyki, według których komunikacja i dialog między uczniami wpływają na lepsze zapamiętywanie tekstu. Uczniowie pracując w grupach tworzyli różne formy literackie na podstawie tego samego zdania. Wymieniali tytuły znanych książek, które reprezentują typowe gatunki literackie. Poznali również twórczość W. Wordswortha.

– Próbowaliśmy również odpowiedzieć na pytanie: „Czy łatwo jest tłumaczyć poezję na inne języki?” Uczniowie klasy VIII i III gimnazjum mogli się o tym przekonać podczas zajęć. Z wielkim zainteresowaniem podjęli się jednego z największych wyzwań translatorskich – tłumaczenia wiersza „Daffodils”. Aby przełożyć tekst, tłumacząc go też trzeba być trochę poetą. Nasi uczniowie świetnie wcielili się w tę rolę i wykazali się nie lada kreatywnością – oceniła prowadząca zajęcia w języku angielskim Iwona Łata.

Różnorodność zadań zapewniła współpracę w grupie, a także wykorzystanie mocnych stron poszczególnych uczniów, nie tylko tych o najwyższym poziomie kompetencji językowych.

(az)