Kontakt z redakcją: 41 274-55-12
Aktualności 18 czerwca 2019

3 sposoby na relaks w ogrodzie

Artykuł sponsorowany

Każdy z nas ma inny sposób na odstresowanie się po ciężkim dniu, jednak większość osób lubi relaksować się na świeżym powietrzu. Dobrym do tego miejscem jest ładnie wyglądający, zadbany ogród. Przedstawiamy 3 sposoby na wypoczynek w przydomowym ogródku, które powinieneś wypróbować.

Kąpiel w basenie

Przeważnie z rozłożonego w ogrodzie basenu korzystają głównie dzieci. Dla nich jest to świetna zabawa, a także możliwość ochłodzenia się w upalny dzień. Jeżeli zbiornik jest duży, nic nie stoi na przeszkodzie, aby również dorośli regularnie korzystali z kąpieli. Pluskanie się w wodzie pozwala szybko zapomnieć o wszystkich nerwowych i nieprzyjemnych sytuacjach, jakie spotkały nas w ciągu dnia. Wejście do basenu i spędzenie w nim czasu może być dobrą alternatywą dla odprężającej kąpieli w wannie, którą nie każdy z nas ma w swoim domu. Możemy w ten sposób rozluźnić napięte mięśnie i lepiej zadbać o stawy. W sklepach coraz częściej pojawiają się baseny, które są na tyle duże, że można w nich pływać i nurkować. To daje nam szansę na miłe spędzenie dnia z rodziną i nawiązanie bliższych relacji z dziećmi.

Czytanie książek

Czytanie książek na świeżym powietrzu jest przyjemne, gdyż możemy korzystać z naturalnego światła słonecznego, a przy tym słuchać relaksujących odgłosów natury, w tym śpiewu ptaków. Jednak musimy zadbać o to, aby w ogrodzie pojawiło się miejsce, gdzie możemy się wygodnie rozsiąść czy położyć. Może to być elegancko wyglądająca huśtawka ogrodowa pozwalająca na lekkie kołysanie się. To nie tylko odpręża, ale i eliminuje ból pleców. W sklepach dostępnych jest wiele huśtawek, więc jak wybrać tę właściwą? W tym może pomóc strona Najlepsze Rankingi. Pod tym linkiem znajduje się artykuł, w którym opisano kilka popularnych huśtawek do ogrodu. Wytypowano je na podstawie analizy trendów zakupowych i recenzji kupujących.

Książki możemy też czytać w innych miejscach, np. na hamaku, zwykłym leżaku czy rozłożonym na trawniku kocu. Najważniejsze jest to, aby było nam wygodnie, inaczej trudno nam będzie w pełni skupić się na lekturze.

Ćwiczenia na trampolinie

Nierzadko zdarza się, że nagromadzone w ciągu dnia negatywnie emocje utrudniają spędzenie czasu w jednym miejscu. W rozładowaniu nerwów może pomóc trampolina. Energiczne skakanie wpływa na zwiększoną produkcję endorfiny, czyli hormonu szczęścia. Poza tym jest to dobry sposób na wprowadzenie aktywności fizycznej do codziennego trybu życia i zgubienie zbędnych kilogramów. Jeśli znajdziemy solidną trampolinę, będziemy mogli skakać na niej razem z dziećmi. Już po kilku minutach podskakiwania poczujemy lepsze samopoczucie i szybko zapomnimy o nieprzyjemnych chwilach. Jak twierdzą eksperci, aktywność fizyczna umożliwia trwałe obniżenie odczuwanego stresu. Wystarczy, że będziemy ćwiczyć regularnie (kilka razy w tygodniu) przez minimum 20 minut.