Pod koniec stycznia (25 stycznia) w starachowickim magistracie otworzone oferty w przetargu na wybór wykonawcy prac związanych z zagospodarowaniem otoczenia Dworca Wschodniego. Inwestycja realizowana będzie w ramach tytułu budżetowego: „Poprawa komunikacji publicznej w Starachowicach poprzez modernizację infrastruktury i zakup taboru niskoemisyjnego”, zadanie: Zintegrowane Centrum Przesiadkowe – Starachowice Wschodnie.
- Cztery złożone oferty opiewały na kwoty od 2 606 959,24 zł do 3 650 640,00 zł. Gmina zamierzała na ten cel przeznaczyć 4 183 444,40 zł brutto.
W poniedziałek (15 lutego) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Starachowicach zamieszczona została informacja o wyborze wykonawcy prac. Modernizacją zajmie się firma „BUDROMOST-STARACHOWICE”, która złożyła ofertą na 2.616.373,57 zł. Termin realizacji 15 października 2021 r.
Główny zakres zamówienia obejmuje rozbudowę ulicy Kolejowej – dwukierunkowej ulicy klasy technicznej Z o szerokości 7 m poprzez:
- budowę w obszarze dworca jednokierunkowych dróg manewrowych zapewniających rozdzielenie ruchu autobusów, busów oraz taksówek a także dojazd do miejsc parkingowych,
- korektę wyspy nieprzejezdnej, skrzyżowania dróg,
- budowę zatoki autobusowej ze zjazdami i ciągiem pieszym po północnej stronie ulicy Kolejowej na wysokości budynku dworca,
- przebudowę zjazdów,
- budowę i przebudowę chodników, budowę drogi rowerowej i parkingów dla rowerów,
- budowę podłużnych peronów komunikacji wraz z przystankami autobusowymi przeznaczonych dla autobusów, busów oraz pojazdów taxi,
- odtworzenie zjazdów do nieruchomości,
- budowę miejsc parkingowych, w tym dla niepełnosprawnych,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej w celu zapewnienia zasilania peronów oraz oświetlenia terenu dworca wraz z monitoringiem,
- budowę kanału technologicznego,
- usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi,
- budowę urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i elementów małej architektury,
- budowę ogrodzenia i bramy na tereny PKP,
- rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz wycinkę kolidującej zieleni,
- zagospodarowanie zieleni niskiej oraz nasadzenia kompensujące wycinkę,
- zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.
– Zanim ogłosiliśmy przetarg kilka lat poświeciliśmy na niezbędne przygotowania. Teren nie należał do Gminy. Udało się uregulować kwestie własnościowe. Pozyskaliśmy środki unijne w ramach Modelowej Rewitalizacji Miast na opracowanie dokumentacji technicznej. Pozyskaliśmy także fundusze unijne na wykonanie prac, a niedawno pozyskaliśmy środki z rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Dzięki temu praktycznie w 100% inwestycja zostanie sfinansowana z pozyskanych środków zewnętrznych – tłumaczy prezydent Marek Materek. – I to cieszy mnie najbardziej prócz tego, że wreszcie za ten obszar nie będziemy musieli się jako mieszkańcy wstydzić – dodaje.