"Powitajmy na świecie małego Szymona Kapuścika! Gratulacje dla szczęśliwych rodziców z Iłży!"

BEZPŁATNIE ODDAJ AZBEST

Getting your Trinity Audio player ready...

Od 2010 r. Gmina Wąchock realizuje przyjęty program usuwania wyrobów zawierających azbest. W ramach udzielanej mieszkańcom pomocy, pokrywane są koszty związane z wywozem oraz utylizacją odpadów zawierających azbest. W latach 2010 – 2013 odebrano łącznie 291 Mg płyt azbestowo-cementowych, dachówek i innych produktów zawierających azbest ze 166 posesji położonych na terenie gminy, za kwotę blisko 90 tys. zł. (w tym około 14 tys. zł z dotacji)
W roku 2013, w budżecie gminy zabezpieczono na ten cel środki w kwocie 20.000,00 zł. Ilość złożonych przez mieszkańców wniosków – 43. Odpady zostały usunięte zgodnie z podpisaną umową z wykonawcą usługi tj.”ALMAX” Sp. z o.o. w Radomiu.
Gmina Wąchock pozyskuje również środki zewnętrzne na prowadzanie akcji usuwania azbestu. 19 września 2013 r. pomiędzy Gminą Wąchock a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach została zawarta umowa dotacji na dofinansowanie zadania p.n. „Realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Wąchock”, w kwocie 12.044,16 zł. Na kwotę udzielonej dotacji składały się:
1) środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach – 4.959,36 zł.
2) środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie – 7.084,80 zł.
Użytkownikom wyrobów zawierających azbest przypominamy o obowiązku przedkładania do Burmistrza Miasta i Gminy Wąchock corocznej „Informacji o wyrobach zawierających azbest”. Obowiązek taki nakłada Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31). Informację mają obowiązek złożyć właściciele, użytkownicy wieczyści lub zarządcy nieruchomości, a także obiektu, urządzenia budowlanego lub innego miejsca zawierającego azbest, po przeprowadzeniu kontroli stanu tych wyrobów, w terminach wynikających z oceny stanu tych wyrobów. Odpowiedni formularz – dostępny w Urzędzie Miasta i Gminy w Wąchocku (pokój nr 2), przedkłada się w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku. Pomimo upływu terminu, informacje o wyrobach zawierających azbest, nadal można składać w UMiG w Wąchocku.
Użytkownicy wyrobów zawierających azbest mają również obowiązek zgłaszać wszelkie prace polegające na ich zabezpieczaniu lub usuwaniu do organu administracji architektoniczno – budowlanej.
Dotychczasowe efekty prowadzonej akcji
2010 r.
2011 r.
2012 r.
2013 r.
Razem
Liczba posesji, z których usunięto azbest
23
40
60
43
166
Ilość usuniętego azbestu
[Mg]
40,00
82,20
105,98
63,30
291,48
Łączny koszt usunięcia [zł]
12.326,40
29.207,31
27.757,78
20.384,88
89.676,37
Jeśli chcesz w tym roku usunąć azbest ze swojej posesji złóż wniosek w UMiG w Wąchocku w terminie do końca kwietnia 2014
Wnioski od mieszkańców są przyjmowane w ciągu całego roku oraz realizowane według kolejności wpływu, w miarę posiadanych środków finansowych, przeznaczonych na ten cel w danym roku. Formularz wniosku dostępny jest w Urzędzie Miasta i Gminy w Wąchocku, pokój nr 2 (parter).
W 2014 r. planowane jest usunięcie 77 Mg wyrobów zawierających azbest. Aktualnie liczba zakwalifikowanych wniosków do realizacji w 2014 r. wynosi 18. Planowany termin odbioru azbestu w 2014 r. to miesiące czerwiec-październik. Tak jak w roku 2013 tak i w roku bieżącym zadanie p.n. „Realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Wąchock” zostało wstępnie zakwalifikowane do udzielenia pomocy w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry