Odsłuchaj całą treść artykułu, możesz nawet zablokować ekran!
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Już w lutym jako pierwsi poinformowaliśmy mieszkańców na łamach naszej Gazety o problemach z przejazdem kolejowym w Starachowicach Dolnych. Chodziło o zapisy w decyzji z 29 marca 2022 roku, które przewidywały likwidację przejazdu kolejowego na ul. Radomskiej po oddaniu do użytku nowo wybudowanego wiaduktu. Choć dokument obowiązywał od trzech lat, władze powiatu i miasta nie informowały o jego konsekwencjach. Po dwóch miesiącach są oficjalne decyzje co dalej z przejazdem kolejowym.
Zmodernizują przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Radomskiej
Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych SA poinformował nas o podpisaniu porozumienia dotyczącego modernizacji urządzeń bezpieczeństwa przy przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Radomskiej w Starachowicach. Inwestycja pozwoli nie tylko utrzymać funkcjonowanie przejazdu, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo pieszych i kierowców.
Porozumienie zawarte zostało pomiędzy Polskimi Liniami Kolejowymi SA, Gminą Starachowice oraz Powiatem Starachowickim. Zgodnie z jego zapisami, samorząd sfinansuje koszt zmiany sposobu obsługi przejazdu. PLK SA zobowiązały się natomiast do ponoszenia kosztów jego dalszego utrzymania. Szacowany koszt realizacji inwestycji to 400 tys. zł.
W ramach zadania stanowisko dróżnika zostanie przeniesione do pobliskiej nastawni kolejowej. Dzięki temu szlabany będą mogły być zamykane zdalnie przez dyżurnego ruchu. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca 2025 roku.
To kolejna inwestycja kolejowa na terenie Starachowic. W ostatnich latach PLK SA przeprowadziły gruntowną modernizację linii kolejowej nr 25 przebiegającej przez miasto. Przebudowano torowisko, systemy sterowania ruchem pociągów oraz perony na stacjach Starachowice i Starachowice Wschodnie, dostosowując je do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Modernizacja pozwoliła na zwiększenie prędkości pociągów i skrócenie czasu przejazdu.
Obecnie mieszkańcy Starachowic mogą korzystać z wygodnych połączeń kolejowych m.in. do Sandomierza, Skarżyska-Kamiennej, Ostrowca Świętokrzyskiego i Kielc.
Ależ bzdury wypisujecie. Wcześniej przejazd był z 3 pasami ruchu, o szerokości 10 m bo było minirondo. Zmieniono i zawężono o 3 m tak, że przejazd miał mieć UWAGA 7 m szerokości. Jakimś trzeba być ułomem, żeby paplać (powtarzać teksty z wpisów osób nie mających pojęcia o drogach) o tym, że 7 m to jednokierunkowa jezdnia. Dno i metry mułu z Pasternika..
A powiat zaczął coś tam poprawiać na przejeździe, a i tak się okaże, że będzie obszar wyłączony z ruchu, bo jest za szeroko.