Przejazd przez tory otwarty, ale pobliskie drogi pozamykane

Od dziś można korzystać z przejazdu i przejścia przez tory kolejowe w Starachowicach Zachodnich. To z pewnością duże ułatwienie, ale z drugiej strony na kierowców już czekają utrudnienia na pobliskich drogach. W tej chwili z powodu remontów zamknięty jest m.in. dolny odcinek ulicy Piłsudskiego oraz fragment ulicy Wielkopiecowej a niebawem nie będzie można przejechać przez kolejne trasy w dalszej i bliższej okolicy nowego wiaduktu.

 

To właśnie dopuszczony do ruchu ponad miesiąc temu wiadukt w Starachowicach Zachodnich jest przyczyną wspomnianych remontów. Powiat starachowicki wydał mniej pieniędzy na jego budowę z pozyskanej dotacji i postanowił przeznaczyć zaoszczędzone środki na pobliskie ulice. To ponad 9 mln zł. W związku z tym wykonano już remont ulicy Radomskiej od ronda Lecha Kaczyńskiego do Fabrycznej. Od kilku tygodni trwają prace na ulicy Fabrycznej: od skrzyżowania z Radomską do Zakładowej. Od 28 kwietnia br. z powodu remontu zamknięta jest ulica Marszałka Piłsudskiego: od Hutniczej do Na Szlakowisku. Trasa ma być nieprzejezdna przez około dwa miesiące. Kursujące tamtędy autobusy nr 0, 1, 2, 3, 8, 22 i 23 korzystają z objazdu ulicami: Jadwigi Kaczyńskiej – Armii Krajowej – Na Szlakowisku. Rozpoczęła się też modernizacja drugiego fragmentu ulicy Wielkopiecowej przy Muzeum Przyrody i Techniki. Wcześniej wyremontowano odcinek od ulicy Radomskiej w okolicach przejazdu przez tory od wejścia do Muzeum, teraz placem budowy jest fragment od wejścia do Muzeum do przejścia kolejowego przy Odlewniach Polskich.

                                                                                                                                   „Dolne” i okolice w remoncie 

Przed nami kolejne etapy drogowych zmian w Starachowicach Zachodnich i w ich otoczeniu.

–  To prace na ulicy Piłsudskiego: od skrzyżowania z Na Szlakowisku do Kolejowej. Roboty będą tam trwały około miesiąca. Wykonamy je połówkowo, dlatego w ich trakcie ruch kołowy będzie możliwy. Wykonamy również odwodnienie i utwardzenie terenu przed wejściem do Muzeum Przyrody i Techniki od strony Piłsudskiego. Ostatni odcinek to ulica Radomska od mostu na Kamiennej do skrzyżowania z drogą krajową nr 42. W tym czasie dojazd do wiaduktu będzie możliwy przez ulice: Rogowskiego i Kanałową –  informowała Małgorzata Galas – Bąba, wicestarosta starachowicki na plenerowej konferencji prasowej zorganizowanej 30 kwietnia br.

– Za wszelkie utrudnienia bardzo przepraszamy i prosimy o cierpliwość. To wszystko po to, byśmy mogli lepiej funkcjonować jako miasto i powiat – dodała.

Przejazd uratowany i otwarty na stałe

Dobra wiadomość to ta o możliwości ponownego korzystania z przejazdu i przejścia kolejowego w Starachowicach Zachodnich. Przypomnijmy, że w związku z budową wiaduktu obiekt został zamknięty pod koniec września 2024 roku i do tego czasu był cały czas nieprzejezdny. Przyczyny tej niedogodności „Gazeta Starachowicka” ujawniła jako pierwsza. W lutym br. napisaliśmy, że zgodnie z decyzją z 2022 roku zaakceptowaną przez ówczesnego starostę, obiekt będzie zlikwidowany po oddaniu do użytku nowego wiaduktu. Wiadomość ta zbulwersowała najbardziej właścicieli sklepów, którzy alarmowali, że już sama budowa wiaduktu mocno im namieszała w interesach, bo z powodu rozkopanych dróg stracili wielu klientów. Brak przejazdu byłby kolejnym czynnikiem zniechęcającym do zakupów w tamtej części miasta i przysłowiowym gwoździem do trumny dla przedsiębiorców. Na szczęście, po nagłośnieniu przez nas tej sprawy, lokalne władze i spółka PKP PLK zawarły porozumienie, którego efektem jest  pozostawienie przejazdu i przejścia przez tory. 30 kwietnia br., wytypowany już do likwidacji obiekt, został znów oddany do użytku dla kierowców i pieszych. Dodatkowo, jak poinformował prezydent Starachowic Marek Materek, odstąpiono też od planów obciążenia miasta i powiatu kosztami jego utrzymania.

– Nie będziemy finansować utrzymywania dróżników dlatego, że zainwestowano tu w automatyzację przejazdu – wyjaśnił prezydent.

Ze strony internetowej powiatu starachowickiego dowiadujemy się, że samorządy poniosą jednak pewne wydatki. „Gmina i Powiat Starachowicki wzięły na siebie koszty wprowadzenia zmian w sterowaniu zaporami, natomiast PKP –  koszty utrzymania przejazdu. W najbliższym czasie rozpoczną się prace związane z jego automatyzacją. Prace będą się jednak odbywać w pasie kolejowym, nie spowodują utrudnień w ruchu” – czytamy na wspomnianym portalu.

– Za chwilę ogłosimy przetarg na to zadanie – poinformowała wicestarosta Małgorzata Galas – Bąba.

Łącznie: 3 odwiedzin • Dzisiaj: 1

📊 Jak oceniasz ten materiał?

🧠 Masz pytanie, temat do poruszenia, a może opinię?

Skontaktuj się z redakcją – Twoje zdanie ma znaczenie!

Napisz do nas

Co sądzisz o tej sprawie? Daj znać w komentarzu poniżej. 💬

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. System rejestruje adresy IP.
Nadużycia można zgłaszać na: redakcja@starachowicka.pl

🗨️ Najczęściej komentowane w ostatnim tygodniu

🔄 Zobacz również

W moim ogródeczku, czyli z miłości do kwiatów i ludzi
👤 Katarzyna Ofman 🗓️ 2025-04-28
Disco rozgrzało Wąchock! Tłumy na koncertach 2 maja
👤 Agata Orłowska 🗓️ 2025-05-03
Legenda STARa już po raz 11.
👤 Iwona Bryła 🗓️ 2025-04-23
Prawie 830 tysięcy Polaków bez pracy
👤 Agata Orłowska 🗓️ 2025-04-25

🆕 Najnowsze artykuły

Przewijanie do góry