Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta.
źródło: NFZ
Na czym polega działanie TPK? Jeżeli wieczorem czy w dni wolne od pracy, kiedy nasza przychodnia jest nieczynna, a poczujemy się źle, zamiast od razu dzwonić po pogotowie lub jechać na SOR możemy wybrać numer bezpłatny numer 800 137 200. Platforma przeznaczona jest tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
– Po nawiązaniu połączenia z pacjentem najpierw zgłasza się pielęgniarka lub położna, która przeprowadza wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie, której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad co do dalszego sposobu postępowania. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przełączy pacjenta bezpośrednio do lekarza, który udzieli pomocy medycznej – informuje Narodowy Fundusz Zdrowia. – Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ), a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Z pomocy Teleplatformy Pierwszego Kontaktu mogą skorzystać też cudzoziemcy. Obsługiwana jest ona w języku angielskim, ukraiński i rosyjskim. Można też skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.
Do tej pory udzielono już ok. 6,5 tys. konsultacji z czego ok. 57% stanowiły porady pielęgniarskie oraz 43% porady lekarskie. Najwięcej połączeń wykonywanych jest w weekendy, pomiędzy godziną 18.00 a 21.00. Średni czas oczekiwania na połączenie wynosi zaledwie kilkanaście sekund.
Porady udzielane są w 4 językach, tj. polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Na 6,5 tys. porad ok. 126 udzielonych było w języku obcym. Natomiast z możliwości uzyskania porady w języku migowym skorzystało 9 osób.
źródło: NFZ
🧠 Masz pytanie, temat do poruszenia, a może opinię?
Skontaktuj się z redakcją – Twoje zdanie ma znaczenie!
Napisz do nas
Co sądzisz o tej sprawie? Daj znać w komentarzu poniżej. 💬
🗨️ Najczęściej komentowane w ostatnim tygodniu
🔄 Zobacz również
🆕 Najnowsze artykuły
🎬 Aktualnie grane filmy
Sprawdź aktualny repertuar i dowiedz się, co możesz obejrzeć w najbliższych dniach w Kinie Helios Starachowice.
Basia. Mam swój świat
Najbliższy seans: 15.07.2025, 10:00
Heidi ratuje rysia
Najbliższy seans: 15.07.2025, 10:10
Lilo i Stitch
Najbliższy seans: 15.07.2025, 10:20
Jak wytresować smoka
Najbliższy seans: 15.07.2025, 11:00
Jurassic World: Odrodzenie
Najbliższy seans: 15.07.2025, 11:30
F1
Najbliższy seans: 15.07.2025, 12:15
Superman: Legacy
Najbliższy seans: 15.07.2025, 12:50
Smerfy. Wielki film
Najbliższy seans: 18.07.2025, 11:15
⭐ Wyróżnione firmy, instytucje i partnerzy
Poznaj zaufane firmy, instytucje i partnerów, którzy wspierają wydarzenia kulturalne i lokalne inicjatywy. Wybierz sprawdzonych usługodawców w regionie!
RETE – Sklep komputerowy
Od 2003 r. lokalny sklep IT – sprzedaż podzespołów, akcesoriów oraz kompleksowy serwis komputerowy i...
⭐ Wyróżniona firmaStarpol II Sp. z o.o.
Starpol II Sp. z o.o. to polska firma specjalizująca się w produkcji wiązek elektrycznych i...
⭐ Wyróżniona firmaHelios Kino Starachowice
Kino Helios Starachowice Kino Helios znajduje się w Centrum Galardia w Starachowicach. To nowoczesny obiekt,...
⭐ Wyróżniona firma💬 Chcesz, aby Twoja firma pojawiła się tutaj? Skontaktuj się z nami!