fot. GDDKiA o/ Kielce

ZAGLĄDAMY NA BUDOWĘ OBWODNICY WĄCHOCKA

Getting your Trinity Audio player ready...

Lato w pełni, więc budowlańcy, wykorzystując ładną pogodę, kontynuują prace przy budowie obwodnicy Wąchocka. Jak informuje rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec-Buras, ogólne zaawansowanie inwestycji to blisko 30 procent, a na obecnym etapie inwestycji kontynuowane będą zarówno roboty ziemne, bitumiczne, jak i mostowe.
– Ze względu na zróżnicowanie terenu i warunków gruntowych na poszczególnych fragmentach budowanej obwodnicy Wąchocka wykonywane są różne asortymenty robót, czyli zarówno roboty ziemne jak i bitumiczne. Ogółem roboty ziemne zaawansowane są w prawie 60 procentach. Te najbardziej pracochłonne to wykopy w gruncie skalistym. Na odcinkach trasy głównej o łącznej długości ok. 4 km ułożona została podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego pod warstwy nawierzchni. Pierwsza wiążąca warstwa nawierzchni ułożona została na fragmentach o łącznej długości ok. 3 km. Latem planowana jest kontynuacja robót bitumicznych, które prowadzone są od ub. roku – mówi Małgorzata Pawelec-Buras. – W ramach inwestycji powstaje 11 obiektów mostowych i 4 przepusty ekologiczne. Wykonawca prowadzi już prace na 9 obiektach i dwóch przepustach. Na pięciu mostach i wiaduktach w  obrębie ustrojów nośnych. Ogólne zaawansowanie robót mostowych to ok. 3O procent. Największym obiektem jest przejście dla zwierząt dużych na początkowym leśnym odcinku obwodnicy. To przejście nad trasą główną i nad drogami dojazdowymi typu zielny most Aktualnie wykonywane są tam prace przy betonowaniu skrzynkowych konstrukcji obiektu. W 90 procentach wykonane zostały przełożenia mediów, czyli budowa i przebudowa sieci gazowniczych, energetycznych, kanalizacyjnych, wodociągowych czy teletechnicznych – dodaje pani rzecznik .
Przypomnijmy, obwodnica Wąchocka realizowana jest w systemie „projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 11,7 km biegnąca nowym śladem, omijająca Parszów po stronie północnej, a Wąchock po południowej. Dzięki inwestycji ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z?miasta, przez co poprawi się bezpieczeństwo?oraz?komfort życia mieszkańców?Wąchocka. Łatwiejsza będzie również obsługa ruchu turystycznego na słynącym z zabytków i atrakcji terenie.?Równocześnie znacznie skróci się czas podróżowania drogą krajową nr 42,?komunikującą węzeł drogi ekspresowej S7 w?Skarżysku-Kamiennej?ze starachowicką strefą przemysłową i dalej z drogą krajową nr 9 w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i?woj. podkarpackiego.?W ramach wykonawca, Strabag wybuduje 4 skrzyżowania,?11?obiektów inżynierskich takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt, podziemne przejście dla pieszych oraz 4 przepusty. Projekt zakłada wybudowanie?dróg dojazdowych, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, oświetlenia i odwodnienia.
Zgodnie z umową prace planowane są do końca 2024 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry