JUBILEUSZOWY SALON PRZEMYSŁU OBRONNEGO ZA NAMI

Getting your Trinity Audio player ready...

Wyjątkowy wydźwięk miała 30. edycja Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach. Stoiska polskich i światowych liderów branży obronnej, których ilość w tym roku była rekordowa, można było zwiedzać od 6 do 9 września br.
MSPO to trzecia, po tych w Paryżu i Londynie wystawa Europy. To nie tylko prezentacja sprzętów wojskowych, ale także arena, gdzie odbywają się biznesowe spotkania, prowadzone są wstępne rozmowy dotyczące współpracy, a producenci sektora obronnego z całego świata nierzadko zawierają umowy. W 30. edycji MSPO udział wzięła rekordowa liczba wystawców. Swoje stoiska zaprezentowało ponad 600 firm z różnych zakątków świata, min. USA, Turcji, Izraela czy Wielkiej Brytanii. Nie zabrakło także starachowickiego akcentu. Wśród wystawców znalazła się spółka AUTOBOX, na stoisku której można było zobaczyć: STAR-a 266M2, AH.2044 i Honkera Africa. Pojazdy wzbudzały duże zainteresowanie zwiedzających, którzy także chętnie oglądali m.in. zmodernizowany czołg Leopard 2PL M1, zaprezentowany przez Zakłady Bumar-Łabędy. Był także śmigłowiec AH-1Z Viper, który w Polsce znalazł się po raz pierwszy.
Tłumy można było zobaczyć także w części placu, gdzie prezentowany był rosyjski sprzęt zniszczony na Ukrainie. A wszystko w ramach wystawy ph. „O wolność naszą i waszą”, zorganizowanej przez polską Kancelarię Prezesa Rady Ministrów oraz Ministerstwo Obrony Ukrainy.
W jubileuszowej edycji MSPO 2022 wziął udział także premier Mateusz Morawiecki, któremu towarzyszył m.in. poseł Krzysztof Lipiec. Szef rządu spotkał się m.in. z dziennikarzami.
– I my wiemy najlepiej, że tylko ten jest wspierany, broniony, kto potrafi się sam bronić. Dlatego dziś przygotowujemy najlepszą, najnowocześniejszą broń dla naszej armii. Najlepsza broń to skuteczna, nowoczesna i – jeśli tylko możliwe – to także polska – mówił. – Ale współpracujemy z dostawcami, sojusznikami z kilku kluczowych państw świata. Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Korea, Francja – to nasi partnerzy w rożnych działaniach związanych z wyposażaniem polskiej armii – dodał, cytowany przez PAP Mateusz Morawiecki zwracając uwagę na to, że armia ma na celu przede wszystkim odstraszanie. – Chcesz pokoju, gotuj się do wojny – stara rzymska maksyma. My przygotowujemy jak najsilniejszą armię, aby zapewnić bezpieczeństwo. (…) To nasz podstawowy imperatyw działania – cytuje premiera PAP.
MSPO 2022KielceTargi Kielceprzemysł obronnyAUTOBOXStarachowiceMateusz MorawieckiKrzysztof Lipiecpolska armia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *