Getting your Trinity Audio player ready...
|
W Biuletynie Informacji Publicznej zamieszone zostało Obwieszczenie Prezydenta o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane na terenie miasta Starachowice.
archiwum / fot. Gazeta Starachowicka
Projekt przedmiotowej Uchwały jest wyłożony do publicznego wglądu do 9 lutego br. w pokoju nr 202 Referatu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Starachowicach, ul. Radomska 45. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w wyłożonym projekcie uchwały odbędzie się na Sali Olimpia Urzędu Miejskiego w Starachowicach w dniu 7 lutego 2022 r. o godz. 15:00.
Zapytaliśmy w starachowickim magistracie, jakie zmiany w projecie, w porównaniu do poprzedniej uchwały reklamowej, zostały wprowadzone?
Jak informuje Karol Zawłocki z Referatu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego UM głównym założeniem zmian w uchwale reklamowej jest wyodrębnienie reklam wyborczych i określenie odrębnych zasad i warunków ich sytuowania. Uchwała, która obowiązuje obecnie dotyczy tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, bez rozróżnienia funkcji reklamy komercyjnej i reklamy wyborczej. Pozwoli to na jeszcze większe chronienie przestrzeni publicznej przed przypadkowym sytuowaniem każdego rodzaju reklam. Ponadto podczas kontroli przeprowadzanych w 2021 r. mieszkańcy zgłaszali uwagi, których część została zawarta w projekcie uchwały, który obecnie jest procedowany. Procedowany projekt uchwały zakłada wyznaczenie trzech stref na terenie miasta Starachowice: strefy czerwonej, strefy żółtej i strefy białej. Strefa czerwona w większości pokrywa się ze strefą czerwoną obecnej uchwały (niewielkie korekty przebiegu granic strefy) i dla niej planuje się ustanowić największe ograniczenia w sytuowaniu tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, w tym zakaz sytuowania w strefie czerwonej reklam wyborczych. Strefa żółta została wyznaczona jako strefa „pośrednia” z obostrzeniami w sytuowaniu reklam większymi niż w strefie białej, ale mniejszymi niż w strefie czerwonej. Strefa żółta została wyznaczona w nowych lokalizacjach na terenie miasta Starachowice. Strefa biała obejmuje pozostałą część, dla której określono najbardziej liberalne zasady sytuowania reklam. Projekt uchwały reklamowej wraz z załącznikami graficznymi został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Starachowicach w dniu rozpoczęcia wyłożenia projektu do publicznego wglądu, tj. 19 stycznia 2022 r. i jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przypomnijmy, w grudniu 2019 r., starachowiccy radni podjęli uchwałę krajobrazową (zwaną też uchwałę reklamową), która określa zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich standardy jakościowe oraz rodzaj materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Starachowice zostały podzielone na dwa obszary, a przedsiębiorcy, właściciele nośników reklamowych mieli rok na dostosowanie się do nowych przepisów, bowiem 6 stycznia 2021 roku minął okres dostosowania tablic i urządzeń reklamowych do starachowickiej uchwały krajobrazowej. Podczas majowej (2021 rok – przyp. red.) sesji, radni Rady Miejskiej zgodzili się, by urzędnicy przygotowali projekt zmian do obowiązujących w Starachowicach przepisów w sprawie sytuowania urządzeń reklamowych.
Projekt uchwały reklamowej wraz z załącznikami graficznymi został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Starachowicach w dniu rozpoczęcia wyłożenia projektu do publicznego wglądu, tj. 19 stycznia 2022 r. i jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.