źródło: UM Starachowice

SIEDEM FIRM ZAINTERESOWANYCH BUDOWĄ PÓŁNOCNO-ZACHODNIEJ OBWODNICY STARACHOWIC

Getting your Trinity Audio player ready...

Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w miniony piątek (17 grudnia) otworzył oferty w postępowaniu na budowę 3,5 km północno-zachodniej obwodnicy Starachowic wraz z długą na około 700 metrów estakadą nad rzeką Kamienną i torami kolejowymi oraz odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 744. Do przetargu stanęło 7 firm, których oferty opiewają na kwoty od 128 do 170 mln złotych. Teraz oferty zostaną poddane analizie.
źródło: UM Starachowice
– Północno-zachodnia obwodnica Starachowic to coś, na co mieszkańcy miasta czekali od dawna. Korki, które tworzą się w szczytowych godzinach na ulicy Radomskiej, paraliżują komunikację na wielu innych ulicach przyległych do tej wojewódzkiej drogi, która przebiega przez Starachowice – mówi prezydent miasta Marek Materek. – Od kilku lat sukcesywnie zabiegałem o środki na ten cel. Już teraz wiemy, że możemy liczyć na rządowe wsparcie w tej kwestii – uzyskaliśmy 96 mln złotych dotacji z budżetu państwa. Inwestycja powstanie w ramach projektu ,,Mosty dla Regionów’’. Od kilku lat sukcesywnie uwalniamy tereny na osiedlu Bugaj, po to, aby stały się one terenami inwestycyjnymi dla przedsiębiorców. Gdy powstanie obwodnica dostęp do zakładów, które funkcjonują w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, będzie odbywać się za pośrednictwem właśnie obwodnicy, a my wyprowadzimy tym samym ciężki ruch z głównej osi komunikacyjnej Starachowic. Jeżeli Świętokrzyskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich uda się wybrać wykonawcę, to prace zaczną się w przyszłym roku i potrwają 18 miesięcy – dodaje włodarz gminy.
Obwodnica będzie drogą główną ruchu przyspieszonego o szerokości 7 metrów z poboczami o całkowitej długości 3,5 km. Jej początek to wyjazd ze Starachowic w kierunku Tychowa. Tutaj zostanie wybudowane rondo. Nowa trasa będzie omijała miasto i tereny Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nad rzeką Kamienną i torami kolejowymi zostanie wybudowana estakada. W projekcie jest połączenie z ulicą Strzelniczą. Koniec trasy to włącznie do drogi krajowej nr 42. Drogowcy zaplanowali m.in. ścieżkę rowerową o szerokości 2 metrów; budowę: stacji meteo, zatok postojowych, zatoki autobusowej wraz z wiatą przystankową, ekranów akustycznych czy kanalizacji deszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry