CZEKA NAS REWOLUCJA CYFROWA

Getting your Trinity Audio player ready...

Gmina Starachowice ogłosiła przetarg na dostawę największych i najważniejszych miejskich systemów teleinformatycznych. Wszystko po to, aby stworzyć urząd nowoczesny, bezpieczny i przyjazny mieszkańcom. Kiedy inwestycja dobiegnie końca, każdy mieszkaniec będzie mógł załatwić urzędową sprawę bez konieczności wychodzenia z domu, a wystarczy do tego celu np. telefon komórkowy.
Koszt tego przedsięwzięcia to ponad 15 mln zł. Starachowice jako autor najlepiej ocenionego projektu informatycznego, zdobyły pierwsze miejsce i najwyższe dofinansowanie unijne, które wynosi ponad 12 mln zł.
– Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii informatycznych dokonamy usprawnienia oraz uproszczenia procedur obsługi mieszkańców – informuje Prezydent Miasta Marek Materek. – W ramach już ogłoszonego przetargu wyłoniona zostanie firma mająca za zadanie wdrożenie innowatorskiego oprogramowania do obsługi finansowo-księgowej oraz pakietu programów platformy oświatowej. W ramach tego przedsięwzięcia nastąpi modernizacja i wymiana wszystkich systemów dziedzinowych dla jednostek organizacyjnych, uruchomimy również nowoczesny Portal Klienta, który da wgląd w najważniejsze sprawy prowadzone w relacji klient-urząd. Oznacza to, że mieszkaniec samodzielnie, np. za pośrednictwem telefonu i z dowolnego miejsca na ziemi, będzie mógł sprawdzić na jakim etapie jest zgłoszona, przez niego, sprawa urzędowa.
Ponadto w ramach planowanego zamówienia przewiduje się rozbudowę systemu elektronicznej obsługi dokumentów, co umożliwi złożenia pisma lub wniosku drogą elektroniczną nie tylko w urzędzie ale i w jednostkach podległych.
Jak informuje koordynator projektu i kierownik referatu Obsługi Informatycznej Sebastian Krawczyk, opracowane zostaną specjalne formularze umieszczone na Platformie Elektronicznych Usług Administracji Publicznych ePUAP która, dostarczy narzędzia do złożenia „elektronicznego podpisu” przy pomocy, nieodpłatnego Profilu Zaufanego.
E-usługi obejmować będą:
–       Aktywność kulturalno-artystyczna,
–       Aktywność rekreacyjno–sportowa,
–       Kalendarz miejski/interwencje/zgłoszenia,
–       Rezerwacja terminu ślubu,
–       Rezerwacja i wynajem Sali „Olimpia” Urzędu Miejskiego i sali konferencyjnej,
–       Wnioski do Rady Gminy,
–       e-Przedszkole,
–       e-Szkoła,
–       Składanie informacji na podatek od nieruchomości, rolny, leśny– osoby fizyczne,
–       Składanie deklaracji na podatek od nieruchomości  – osoby prawne,
–       Składanie deklaracji na podatek rolny  – osoby prawne,
–       Składanie deklaracji na podatek leśny– osoby prawne,
–       Składanie deklaracji na podatek od środków transportowych– osoby fizyczne i prawne,
–       Wniosek o wydanie zezwolenia na transport, zmiany,
–       Wydanie licencji TAXI, zmiany,
–       Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych,
–       Odroczenie terminu/umorzenie zobowiązań podatkowych,
–       Wniosek o najem mieszkania z zasobu miasta,
–       Wniosek o ustalenie wysokości czynszu mieszkaniowego, stan rozliczenia za wodę,
–       Informacja o ilości osób zajmujących lokal,
–       Wniosek o wydanie duplikatu rozliczenia opłat za wodę
–       Wniosek o dzierżawę lokalu gminnego,
–       Informacja o stanie rozliczeń za wodę, ciepło w lokalu socjalnym,
–       Wniosek o zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych,
–       Płatności za wynajem lokali w galerii „skałka” oraz na targowisku, informacja o dostępnych powierzchniach reklamowych i zakończeniu czasu dzierżawy,
–       Obsługa lokali użytkowych,
–       Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
–       Wniosek o zwrot podatku akcyzowego,
–       Wniosek o zwrot nadpłaty,
–       Mandat kredytowany straży miejskiej,
–       Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o stanie majątkowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry