Getting your Trinity Audio player ready...
|
W związku z sytuacją związaną z występowaniem koronawirusa, może wystąpić problem z umówieniem wizyty u lekarza rodzinnego w przychodni. Poradnie działające w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej otrzymały zalecenia od Głównego Inspektora Sanitarnego, aby każdemu pacjentowi sugerować tzw. teleporady.
Poprosiliśmy o wypowiedź Annę Adamus Wiśniewską ze starachowickiej przychodni VITA:
– Wysyłamy do naszych pacjentów informacje, żeby w miarę możliwości przekładali wizyty u specjalistów. A w przypadku wystąpienia problemów zdrowotnych decydowali się na telefoniczną poradę. Dzwoniącego pacjenta łączymy umawiamy na teleporadę lub łączymy bezpośrednio z lekarzem. Każdemu pacjentowi, który zgłasza chęć wizyty u lekarza sugerujemy najpierw teleporadę, dopiero w sytuacji budzącej wątpliwości pacjent będzie mógł zostać umówiony na konkretną godzinę.
Pacjent z objawami infekcji lub podejrzany o zakażenie koronawirusem powinien zaplanowaną wizytę przełożyć.
Nie zdziwmy się jeśli rejestratorka odbierająca telefon zada pytania związane z koronawirusem. Główny Inspektor Sanitarny wydał rozporządzenie o obowiązku przeprowadzania wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem SARS CoV-2. Lekarz udzielający teleporady na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego i e – recepty.