Getting your Trinity Audio player ready...
|
Zarządzeniem prezydenta Marka Materka działalność rozpocznie komisja do spraw grobów znajdujących się na terenie cmentarzy komunalnych w Starachowicach, za które nie została uiszczona opłata.
Jak czytamy w zarządzeniu (z dn. 14 października br.) znajdującym się w Biuletynie Informacji Publicznej, do likwidacji grobów na terenie cmentarzy komunalnych przystępuje się zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych. Jeśli po 20 latach użytkowania miejsce na cmentarzu komunalnym nie zostanie ponownie opłacone, grób może przypaść komu innemu.
Zgodnie z regulaminem likwidacji grobów nieopłaconych, ich typowanie następuje poprzez sprawdzenie przez administratora cmentarza w księgach cmentarnych faktu dokonania opłat za miejsce pod grób. Jej brak będzie skutkował wpisaniem na listę, którą następnie zatwierdzi prezydent. Przy kwaterach znajdujących się na liście umieszczone będą tabliczki ostrzegawcze o treści „grób do likwidacji”.
Kolejnym etapem, po zakończeniu oznaczania grobów, lista tych, które przeznaczone są do likwidacji wywieszona zostanie na tablicach ogłoszeń cmentarzy komunalnych oraz na BIP i na stronie Urzędu Miejskiego w Starachowicach. Lista na tablicach ogłoszeń przy cmentarzach znajdować się będzie przez okres 6 miesięcy. Następnie zostanie zdjęta i przekazana do Komisji Likwidacyjnej w celu weryfikacji. W ciągu 30 dni nastąpi ponowne sprawdzenie listy i wykreślenie z niej grobów opłaconych w okresie od momentu wywieszenia do chwili zdjęcia listy z tablicy ogłoszeń.
Groby znajdujące się na zweryfikowanej liście zostaną sfotografowane (po 2 fotografie każdego grobu) z ustawionym na mogile odpowiednim oznaczeniem grobu. Następnie zostaną zdemontowane ich elementy , które złożone w miejscu wybranym przez administratora przechowywane będą przez okres 3 miesięcy. Teren grobu zostanie wyrównany i zagrabiony. Na tę okoliczność spisany zostanie protokół i przekazany do Urzędu Miejskiego, a miejsce pod grób przeznaczone zostanie do ponownego wykorzystania jako grób z pogłębieniem. Ewentualne roszczenia opiekunów grobów załatwiane będą indywidualnie przez administratora.
W skład komisji likwidacyjnej wchodzą: Ernest Kumek – po. kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Srodowiska, Jolanta Rafalska – inspektor w Referacie Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Środowiska, Jarosław Warszawa – administrator cmentarzy komunalnych w Starachowicach oraz Urszula Jaśkowiak – kierownik cmentarzy komunalnych