Getting your Trinity Audio player ready...
|
Sprzęt do wymiany podkładów i szyn pracuje już na odcinku Skarżysko-Kamienna – Wąchock. Rozpoczęła się także przebudowa peronów. Po zakończeniu demontażu, wymieniona zostanie także sieć trakcyjna. Od września prace budowlane obejmą drugi tor, a modernizację trasy zaplanowano najpierw na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie. Będzie to demontaż i wymiana 18 km torów i 10 km sieci trakcyjnej oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. mostu nad rzeką Oleśnicą w Skarżysku-Kamiennej.
Na stacjach: Skarżysko-Kamienna, Wąchock, Starachowice Wschodnie i przystankach: Skarżysko-Kościelne i Marcinków zostaną podwyższone perony, które zostaną przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja obejmie również wiaty i ławki, pojawi się estetyczne oświetlenie oraz czytelne oznakowania peronów.
Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym i rozjazdów oraz prace na 10 przejazdach, m.in. w Skarżysku–Kamiennej, Marcinkowie, Wąchocku i Starachowicach, poprawią bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Wyremontowane zostaną także budynki nastawni w Wąchocku i Starachowicach Wschodnich. W trakcie modernizacji ruch pociągów zostanie utrzymany i będzie się odbywał po jednym torze.
Efektem prac na prawie 100 km linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz będą dobre warunki do przywrócenia regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h. Roboty zaplanowano do 2021 roku.
Wartość umowy na „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz”, to 378,8 mln zł netto, a inwestycja finansowana jest z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.