Podsumowanie osiągnięć sportowych w Starachowicach w 2024 roku oraz plany na przyszłość klubów sportowych, w tym Basketu Starachowice i AKRO Star. Osiągnięcia sportowców w piłce nożnej, koszykówce, strzelectwie i gimnastyce. Planowane działania, wyzwania finansowe i cele rozwojowe klubów na nadchodzący rok 2025.

POSTAWIĄ NA OBWODNICĘ WĄCHOCKA?

Getting your Trinity Audio player ready...

Budowa obwodnicy Wąchocka, czy przebudowa drogi aż do Rudnika? Na co będą mogli liczyć mieszkańcy w ramach tzw. Kontraktu Terytorialnego? Rozmowy w regionie trwają. Starosta Andrzej Matynia sprzeciwia się ograniczeniu tej inwestycji do 12-kilometrowego odcinka.
Starosta wystosował w tej sprawie pismo do marszałka Adama Jarubasa, wnioskując o wpisanie przebudowy drogi krajowej nr 42, na odcinku od Skarżyska-Kamiennej aż do granic powiatu starachowickiego, do zadań inwestycyjnych w ramach tzw. Kontraktu Terytorialnego, który stanowi instrument uzgadniania przedsięwzięć pomiędzy rządem a samorządem wojewódzkim, służących rozwojowi regionu w ramach realizacji zapisów Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego. Zdaniem Andrzeja Matyni, zadanie uznać należy za priorytetowe, jako że łączy droga łączy Starachowice ze Skarżyskiem – Kamienną (krajową „siódemką”) oraz z Ostrowcem Świętokrzyskim (poprzez drogę nr 9). W chwili obecnej przebiega ona przez zurbanizowane centra Wąchocka i Starachowic, co z uwagi na duży ruch, jest dość uciążliwe dla mieszkańców.Przebudowa tej trasy, jak przekonuje, jest niezbędna dla rozwoju gospodarczego północnej części województwa świętokrzyskiego i pełnego wykorzystania potencjału Specjalnej Strefy Ekonomicznej Starachowice oraz poprawy bezpieczeństwa i warunków życia wszystkich mieszkańców. W znaczny sposób przyczyni się również do rozwoju gospodarczego zaniedbanej dotychczas części regionu świętokrzyskiego, w którym położone są Starachowice, o czym była mowa już wcześniej. Podobne pismo złożył już w marcu z prośbą o podjęcie takowych działań, deklarując zabezpieczenie wymaganych pieniędzy na przygotowanie dokumentacji oraz przekazanie terenu pod inwestycję (chodziło o grunty, znajdujące się w jego władaniu), co – jak zaznaczał – wykraczało daleko poza obowiązki powiatu. W odpowiedzi pojawiło się zapewnienie, że Zarząd Województwa Świętokrzyskiego uwzględnił to zadanie jako jedno z priorytetowych dla rozwoju przedsięwzięć transportowych, ale z przedstawionej propozycji inwestycji wynika, że uwzględnione został jedynie w części dotyczącej Wąchocka.- Takie rozwiązanie nie zadowala nas wcale. Problem marginalizacji potrzeb mieszkańców północnej części województwa świętokrzyskiego będzie wciąż istniał. Jest dla nas wielce niezrozumiałe, dlaczego zakres tej inwestycji skurczył się do obwodnicy Wąchocka, na co nie chcemy się zgodzić, stąd nasze pismo do marszałka – powiedział GAZECIE starosta Andrzej Matynia.(An)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry