fot. Anna Ząbecka - Gazeta Starachowicka

W STARACHOWICKIEJ „TRZYNASTCE” ROŚNIE PRZYSZŁE GRONO DZIENNIKARZY 

Getting your Trinity Audio player ready...

W Szkole Podstawowej nr 13 w Starachowicach prężnie rozwija się sekcja medialna: foto, audio oraz video. Pomaga w tym profesjonalny sprzęt, który znajduje się w szkolnej pracowni.
– Uruchomiliśmy studio telewizyjne w Szkole Podstawowej nr 13. To kolejna innowacja pedagogiczna, która zaczęła działać w SP nr 13 – mówił podczas wtorkowego (19 września br.) spotkania z dziennikarzami prezydent Starachowic Marek Materek.
– W ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości” zakupiliśmy część wyposażenia. Natomiast w ubiegłym roku kalendarzowym sporą część z zaoszczędzonych pieniędzy budżetu gminy. To sprzęt bardzo dobrej jakości, jest m.in. kamera przenośna, dwa aparaty. Widzę pasję u uczniów i chcemy się rozwijać – podkreśił dyrektor SP nr 13 w Starachowicach, Sławomir Rymarczyk.
– Uczniowie bardzo chętnie chodzą na zajęcia, zwłaszcza z klas 4-8, z czego największa grupa to klasy 7. W ubiegłym roku próbowali swojej przygody z mediami. Teraz już prężnie działają, nagrywając filmiki, robiąc zdjęcia, prowadząc kanał YouTube – poinformowała zastępca dyrektora Wioletta Stępień-Miller. – W tym roku szkolnym „pełną parą” ruszył również szkolny radiowęzeł.
– Na długich przerwach wybrana przez samorząd grupa uczniów prowadzi klub muzyczny – dodał dyrektor Rymarczyk.
Przypomnijmy, że środki z projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej pn. Laboratoria Przyszłości pozyskano w poprzednim roku szkolnym. Jest to inicjatywa edukacyjna, której misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
– Projekt Laboratoria Przyszłości realizujemy we wszystkich szkołach podstawowych. Globalnie do wszystkich szkół pozyskaliśmy 900 tys. zł, a „Trzynastce” przypadło w udziale 155 tys. zł – podkreśla prezydent Materek Materek.
W placówce oprócz bazy do kształcenia w kierunku medialnym udało się stworzyć również Pracownię Robotyki i Drukarek 3D.
***
Jako dziennikarka żałuję, że tego typu pracowni nie było, gdy ja byłam uczennicą, ponieważ odpowiednio przystosowana do tego sala i profesjonalny sprzęt pomagają w rozwijaniu przygody z mediami i wprowadzają w tajniki pracy dziennikarza. Młodym adeptom życzę powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry