fot. Gazeta Starachowicka

NOWE NUMERY TELEFONÓW DO STARACHOWICKIEGO MAGISTRATU

Getting your Trinity Audio player ready...

Podczas poniedziałkowej (12 lutego br.) konferencji prasowej prezydent miasta Marek Materek poinformował, że w związku z rozwojem usług elektronicznych, zmianie ulegają numery telefonów do Urzędu Miejskiego w Starachowicach.
– W Starachowicach uruchomiliśmy system telefonii cyfrowej VOIP – to kolejny etap wdrażania e-usług w naszym mieście. Przy tej okazji, konieczne było nadanie nowej numeracji dla Urzędu i wszystkich jednostek przez operatora telefonii – mówi Marek Materek. –  Dlaczego zdecydowaliśmy się na ten krok Telefonia VOIP to przede wszystkim poprawa jakości obsługi mieszkańców. Od momentu wdrożenia systemu, każda osoba dzwoniąca do urzędu, po wskazaniu poprzez numerację tematu, jakiego dotyczy połączenie, będzie bezpośrednio kierowana do pracownika, który posiada właściwe kompetencje do rozpatrzenia naszej sprawy. Lepsza będzie również jakość rozmów. Kolejnym aspektem przemawiającym za wprowadzeniem telefonii jest oszczędność. Wdrożenie platformy komunikacyjnej zmniejszy koszty usług telekomunikacyjnych, ponieważ połączenia wykonywane między jednostkami będą bezpłatne. Dodatkowo telefonia będzie istotnym kanałem komunikacyjnym dla osób z niepełnosprawnościami (niewidzących, słabowidzących), ponieważ pozwala na dodanie znacznie większej liczby usług, wykraczających poza typowe funkcjonalności głosowe i telefoniczne.
NOWY NUMER TELEFONU DO URZĘDU: 41 322 1000 (telefon obsługują pracownicy Biura Obsługi Mieszkańców)
NOWY ADRES MAIL: [email protected]
Do końca maja 2024 roku dotychczasowe numery telefonów oraz główny adres mailowy Urzędu Miejskiego będą wciąż dostępne, to znaczy, że za ich pośrednictwem nadal będzie można skontaktować się z pracownikami Urzędu. Okres przejściowy zostanie przeznaczony na kampanię informacyjną skierowaną do mieszkańców, która zostanie przeprowadzona za pośrednictwem mediów tradycyjnych i elektronicznych.
– Po tym czasie stare numery telefonów mają zostać zdezaktywowane, ale oczywiście jeżeli zobaczymy, że mieszkańcy potrzebują więcej czasu, ten okres wydłużymy – dodaje prezydent.
Przedmiotem realizowanego przez Gminę Starachowice projektu jest rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie e-usług oraz zwiększenie dostępu mieszkańców i instytucji z terenu Starachowic do cyfrowych usług publicznych. Na ten cel miasto pozyskało ponad 13-milionowe dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020. Uzupełnieniem tego zadania jest realizacji projektu „Cyfrowa Gmina”, na który miasto pozyskało kolejny milion złotych.
– Modernizujemy usługi informatyczne w naszym mieście, aby mieszkańcy otrzymali pełen pakiet e-usług. Tworzymy usługi publiczne dostępne przez internet, aby dostęp do załatwienia spraw był mobilny i łatwo dostępny. Chcemy, aby każdy mieszkaniec miał możliwość załatwienia najważniejszych spraw bez potrzeby wychodzenia z domu – podkreśla prezydent Starachowic Marek Materek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *