WĄCHOCK NA AGROTRAVEL

Getting your Trinity Audio player ready...

Gmina Wąchock wraz z Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach oraz Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Gmin Cysterskich wzięli udział w X Międzynarodowych Targach Turystyki Wiejskiej i Aktywnej.
Targi „Agrotravel & Active Life” w Kielcach skupiły gospodarstwa i stowarzyszenia agroturystyczne, lokalne i regionalne organizacje oraz ośrodki turystyczne. Odwiedzający, w dniach 20 – 22 kwietnia br., mieli okazję zapoznać się z ofertami biur podróży, touroperatorów, parków tematycznych czy parków rozrywki. Dla wielu z nich był to czas na zaplanowanie weekendowych lub dłuższych wypadów za miasto, często w nietuzinkowe miejsca… Poza tym Agrotravel to wydarzenie bogate w kulturę różnych regionów, podczas którego można podziwiać rękodzieło i wyroby artystyczne oraz skosztować specjałów kuchni tradycyjnej – a wszystko to przy akompaniamencie zespołów folkowych.
Gmina Wąchock wzięła udział w warsztatach pn. „W poszukiwaniu kapitału marki gminy”, będących jednym z wydarzeń inaugurujących całą imprezę targową. Została do nich zaproszona jako gmina z potencjałem turystycznym i rozpoznawalną marką. Wśród Buska – Zdroju, Solca – Zdroju, Chęcin, Jędrzejowa i Strawczyna, Wąchock był najmniejszą gminą zaprezentowaną jako przykład samorządu, który ciągle rozwija się turystycznie i buduje swój atrakcyjny wizerunek.
Podczas części prezentacyjnej warsztatów Sebastian Staniszewski – zastępca burmistrza, przedstawił potencjał turystyczny gminy, zasoby i jej perspektywy w tej dziedzinie. Warsztaty poprowadził Bartłomiej Walas z Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej.
W ideę samych Targów również wpisali się wystawcy z Wąchocka, którzy zaprezentowali walory gminy w  oparciu o swój najcenniejszy zabytek – opactwo Cystersów oraz humor, który stał się niewątpliwie wąchockim „produktem” regionalnym i stanowi element strategii promocji miasteczka.
Materiały promocyjne przedstawiały szeroki wachlarz atrakcji parku sportowo – rekreacyjnego, ścieżek pieszych i rowerowych, miejsc noclegowych. Nie zabrakło również zapowiedzi wydarzeń kulturalnych. Na stoisku dostępne były także gadżety promocyjne z wąchockim logo „Między historią a  humorem”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry