Na podstawie treści posta mogę stworzyć następujący krótki opis alternatywny dla obrazka wyróżniającego: "Pomocny asystent - gotowy do odpowiedzi na Twoje pytania i udzielenia wsparcia."

OSZUKANI PO ZAINSTALOWANIU APLIKACJI. JEDNA Z OSÓB STRACIŁA PONAD 100 TYSIĘCY ZŁOTYCH

Getting your Trinity Audio player ready...

W dobie załatwiania „wszystkiego” przez Internet i dzięki możliwościom, które daje jego użytkowanie, coraz częściej jesteśmy narażeni na oszustów, którzy wykorzystują to narzędzie do swojej działalności przestępczej. We wtorek (17 stycznia br.) do Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach zgłosiły się dwie osoby, które straciły pieniądze, po tym, jak zainstalowały aplikacje dającą pełną możliwość zdalnej kontroli nad urządzeniem typu smartfon czy komputer.
– Do starachowickiej komendy zgłosił się 23-letni mieszkaniec Starachowic, który zawiadomił, że na początku tygodnia skontaktowała się z nim osoba podająca za przedstawiciela firmy inwestycyjnej. Podczas rozmowy poleciła zgłaszającemu, aby ten zainstalował aplikację na swoim urządzeniu, która pozwoli na wypłatę środków uzyskanych w wyniku inwestycji. Tak też mężczyzna zrobił. Aplikacja, która została zainstalowana, dała oszustowi pełny, zdalny dostęp do urządzenia, którym posługiwał się zgłaszający. W wyniku działania rzekomego konsultanta zgłaszający, zamiast zyskać, stracił ponad 100 000 złotych – informuje oficer prasowy KPP w Starachowicach, mł. asp. Paweł Kusiak. – Jako druga do komendy zgłosiła się 19-latka, do której zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Podczas rozmowy przekonał kobietę do zainstalowania takiej samej aplikacji dającej zdalny dostęp do urządzenia. W wyniku działania oszusta kobieta ze swojego konta straciła 3000 złotych.
Jak dodaje rzecznik, podczas rozmowy telefonicznej z oszustem, krok po kroku jesteśmy instruowani, mając nadzieje, że zwiększamy tylko zabezpieczenie naszego konta bankowego.
– Jesteśmy przekonani, że rozmawiamy z prawdziwymi pracownikami banku lub konsultantami. Niestety jest inaczej ponieważ dajemy oszustowi pełny dostęp do naszego konta, z którym może zrobić wszystko: od przelania środków, po zaciągnięcie pożyczki – mówi Paweł Kusiak. I apeluje, by w takiej sytuacji stosować się do następujących zasad bezpieczeństwa. – Nigdy nie podawajmy loginu i hasła do swojego konta bankowości internetowej. Nigdy nie instalujmy aplikacji bądź oprogramowania, które ma rzekomo usprawnić lub poprawić bezpieczeństwo usług bankowych. Nie przekazujmy kodów weryfikacyjnych przesłanych za pomocą wiadomości sms. Zachowajmy ostrożność i rozwagę, ponieważ w takich sytuacjach oszuści wywierają na nas presję czasu. Chcą, aby przekazywane przez nich polecenia wykonywać jak najszybciej, a w pośpiechu niestety podejmujemy nieprzemyślane decyzje. Jeżeli mamy wątpliwości co do osoby, z którą rozmawiamy przez telefon, możemy się rozłączyć i zadzwonić na infolinię do swojego banku i potwierdzić wiarygodność pracownika banku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *