zdjęcie poglądowe / fot. Gazeta Starachowicka

ŚWIĘTOKRZYSCY SENIORZY OSZUKANI METODĄ „NA POLICJANTA”

Getting your Trinity Audio player ready...

Wielokrotnie, zarówno policja, jak i media informowały o sytuacjach, kiedy seniorzy dają wiarą oszustom, tracą przy tym swoje oszczędności. Pomimo apeli o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznanymi nam osobami, w ostatni piątek (5 listopada), świętokrzyska policja odnotowała kolejne przypadki oszustwa, tym razem „na policjanta”.
zdjęcie poglądowe / fot. Gazeta Starachowicka
– W piątek, do mieszkanki Kielc zadzwoniła nieznana kobieta. Rozmówczyni przedstawił się 73-latce jako funkcjonariuszka Centralnego Biura Śledczego Policji i opowiedziała historię o przestępcach, którzy rzekomo są w pobliżu jej domu i chcą ukraść jej oszczędności. Podczas rozmowy kobieta poinformowała rzekomą policjantkę o posiadanych środkach. 73-latka, wspólnie z mężem włożyli do kasetki ponad 100 000 i zgodnie z instrukcjami wyrzucili środki przez okno. Wszystko działo się przed godziną 15. i według zapewnień nieznanej kobiety, pieniądze miały być przekazane z powrotem po godzinie. Tak się nie stało, gdyż 73- latka miała do czynienia z oszustką. Podobna historia spotkała 84-letniego kielczanina. Ten mężczyzna usłyszał podobną legendę i wyrzucił przez okno reklamówkę z 10 000 złotych oraz biżuterią. Oba te zdarzenia łączy fakt, że żadne z pokrzywdzonych nawet przez moment nie zachowało czujności i nie zastosowali się do podstawowych zasad bezpieczeństwa – informuje oficer prasowy KMP w Kielcach, podkom. Karol Macek.
Funkcjonariusze kolejny raz przypominają, że prawdziwi stróże prawa nigdy nie proszą o przekazanie gotówki czy danych do logowania; nie pytają o posiadane pieniądze przez telefon; w przypadku każdej podejrzanej rozmowy z nieznajomym, należy niezwłocznie rozłączyć się (odłożyć słuchawkę) i zadzwonić na numer alarmowy 112, a w przypadku, gdy już przelaliśmy pieniądze albo podaliśmy dane do logowania, trzeba jak najszybciej skontaktować się z Policją oraz bankiem. Szybka reakcja daje bowiem szansę na zablokowanie lub cofnięcie transakcji!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *