Getting your Trinity Audio player ready...
|
Jak zgłosić udział w debacie nad raportem o stanie gminy Starachowice?
Do 13 czerwca mieszkańcy Starachowic mogą zgłaszać swój udział w debacie nad przedstawionym w maju raportem o stanie gminy. Debata będzie jednym z punktów czerwcowej sesji Rady Miejskiej.
Na majowej sesji Rady Miejskiej Prezydent Miasta Marek Materek przedstawił raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie jego działalności w roku 2023 r., w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Dokument ten jest dostępny na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce „Rada Miejska”.
– Już po raz szósty mam przyjemność zaprezentować Raport o stanie Gminy Starachowice, który jest podsumowaniem działań samorządowych i podległych instytucji w 2023 roku. Raport jest swoistym rozliczeniem podejmowanych działań, prezentacją ważnych inwestycji, opisem konkretnych pomysłów zmieniających Nasze miasto, obrazem osiągnięć i sukcesów, które w codziennym życiu przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców. Dokument ten jest syntezą przedsięwzięć, inicjatyw oraz zadań realizowanych dzięki udanej współpracy różnych grup społecznych Naszego miasta skupionych wokół stowarzyszeń, organizacji pozarządowych, seniorów, młodzieży, ludzi kultury czy sportu. To efekty działań mieszkanek i mieszkańców Starachowic oraz lokalnych władz, tworzących z pasją miasto przyjazne i atrakcyjne dla każdego z Nas. Dzięki…
Rada Miejska rozpatrzy raport o stanie gminy podczas najbliższej sesji w dniu 14 czerwca 2024 r., na której podejmowana będzie uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium prezydentowi. Raport rozpatrywany będzie na sesji absolutoryjnej w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadzona zostanie debata, w której, oprócz radnych, będzie mogło wziąć udział maksymalnie 15 mieszkańców Starachowic. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy, Rada Miejska przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem prezydentowi wotum zaufania.
Zgłoszenia do 13 czerwca – Mieszkaniec, który chce zabrać głos w debacie nad raportem o stanie gminy, musi złożyć do przewodniczącego Rady Miejskiej w Starachowicach, pisemne zgłoszenie zawierające co najmniej: imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz podpis. Zgłoszenie musi być poparte podpisami co najmniej 50 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej do dnia 13 czerwca 2024 r. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez przewodniczącego Rady Miejskiej – informuje przewodniczący Rady Miejskiej w Starachowicach Michał Walendzik.
Zgłoszenia mieszkańców Starachowic do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy, można złożyć pisemnie w Urzędzie Miejskim w Starachowicach, ul. Radomska 45, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 15.30, w pokoju numer 131 – Biuro Rady Miejskiej lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Urząd Miejski – Biuro Rady Miejskiej w Starachowicach, ul. Radomska 45, 27-200 Starachowice. Wzór zgłoszenia do udziału w debacie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Starachowicach.