Getting your Trinity Audio player ready...
|
Kolejny, siódmy STAR A 66 żuraw stanął obok ronda w rejonie ulic Iglastej i Szkolnej.
– STAR A 66 został wyremontowany i podarowany miastu przez zaprzyjaźnioną firmę Star San Duo, której właścicielom oraz pracownikom serdecznie dziękuję za wkład i zaangażowanie – mówi prezydent miasta Marek Materek. – Jest to już czwarty samochód wyremontowany i podarowany miastu przez tą firmę i nie ostatni. Właściciele i pracownicy dokładają wszelkich starań, aby samochody, które znajdują się na „Ścieżce STAR-a” były dopracowane w najdrobniejszym szczególe o czym możemy się przekonać oglądając te auta. Jeszcze raz bardzo dziękuję.
Samochody, które stanęły na terenie miasta, wyremontowały dwie starachowickie firmy: Autobox i Star San Duo.
– Miło nam zaprezentować kolejny samochód, który firma Star San Duo zakupiła i wyremontowała – informuje Konrad Dziubek dyrektor do spraw logistyki i handlu w firmie Star San Duo. – Jest to samochód ciężarowy produkowany w latach 1958 – 1983. Prezentowany model A 66 żuraw pochodzi z roku 1976, był to jeden z głównych żurawi, który wspierał polski przemysł we wszystkich branżach, jak również w budowie naszego miasta. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy po raz kolejny przekazać samochód, który jako witacz będzie się świetnie prezentować. Dziękuję także wszystkim pracownikom Star San Duo za trud włożony w odbudowę tych aut.
– „Ścieżka STAR-a” to dowód wdzięczności dla wszystkich tych osób, które przez kilkadziesiąt lat budowały Starachowice, pracując w Fabryce Samochodów Ciężarowych przyczyniały się do rozwoju miasta – mówi prezydent miasta Marek Materek. – To nawiązanie do tradycji przemysłowej miasta związanej z motoryzacją ale także pokazanie, że Starachowice to cały czas miasto oparte na przemyśle, teraz już na nowych technologiach, na innych produktach, jednak cały czas związane z przemysłem.
Pomysłodawcami utworzenia edukacyjnej „Ścieżki STAR-a”, byli społecznicy Jan Tamiołło właściciel Telewizji Starachowice oraz Eugeniusz Majchrzyk twórca Centrum Inicjatyw Senioralnych.
– Podziękowania dla pana prezydenta, że „Ścieżka STAR-a” zaistniała, że możemy mieć STAR-y tak na dotknięcie ręki, bez konieczności chodzenia do muzeum, kupowania biletu – mówi Jan Tamiołło właściciel TV Starachowice. – Jest to już siódmy STAR, a być może będzie jeszcze ósmy. Ogromne podziękowania kieruję dla firmy Star San Duo, która ładnie wykonała wszystkie cztery samochody, a zwłaszcza ten ostatni, który sam przyjechał na to miejsce. Samochody STAR to właściwie jedyne samochody, które były na wskroś polskie. Wszelkie samochody, które były w Polsce produkowane czyli Fiaty, Syrenki, Jelcze, Autosany, to samochody, które były częściowo polskie ale napędy były tam, zdecydowanie już nie polskie, licencyjne. Możemy się chwalić w Starachowicach, że nasz produkt jest w stu procentach polskim produktem, produkowanym przez 50 lat na tak wielką skalę. To był samochód, który odbudowywał Polskę i przez długi czas służył naszej gospodarce.
– Fabryka i ludzie fabryki zasłużyli na upamiętnienie nie tylko „Ścieżką STAR-a” myślę, że doczekamy się w Starachowicach, skweru lub ulicy imienia Pracowników Fabryki Samochodów Ciężarowych – mówi Eugeniusz Majchrzyk z Centrum Inicjatyw Senioralnych.- Mam nadzieję, że będziemy stawiali także ósmego STAR-a, który może stanie na placu pod skałkami, wtedy też moglibyśmy ten skwer nazwać imieniem Pracowników Fabryki Samochodów Ciężarowych.
Dotychczas na terenie miasta na ścieżce STAR-a stanęły:
STAR 1142 – wywrotka, skwer na skrzyżowaniu ulic Radomskiej i Kieleckiej,
STAR 200 – skrzyniowy, skrzyżowanie Alei Niepodległości z ulicą Księdza Kardynała Stefana Wyszyńskiego,
STAR 28 – dźwig, obok ronda Zbigniewa Rafalskiego,
STAR 660 – wojskowy, ulica Radomska obok Urzędu Miejskiego,
STAR 266- wojskowy, obok Ronda Lecha Kaczyńskiego,
STAR 25 – strażacki, Osiedle Michałów, ulica Ostrowiecka.