Tradycja ubierania choinki jest nieodłącznym elementem polskich obchodów Bożego Narodzenia. Zanim zagościło zielone drzewko w polskich domach, stosowano różnorodne dekoracje, przynoszące pomyślność i chroniące przed złymi mocami. Choinka wywodzi się z Niemiec, a do Polski dotarła w XVIII i XIX wieku, stopniowo zastępując wcześniejsze formy ozdób. Przed jej pojawieniem się używano podłaźniczki, snopów zboż

W „DWO?JCE” POWSTAJE WYJA?TKOWA KLASA – RUSZYŁ NABO?R

Getting your Trinity Audio player ready...

Klasa dedykowana dzieciom ze spektrum autyzmu powstaje w Szkole Podstawowej nr 2 w Starachowicach. Ruszył nabo?r ucznio?w. – Zache?cam rodzico?w do zapisywania dzieci, ta oferta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom, zgłaszanym do urze?du, przez rodzico?w dzieci ze spektrum autyzmu – mo?wi prezydent Marek Materek.
Liczba dzieci ze spektrum autyzmu w starachowickich szkołach i przedszkolach stale ros?nie. Dostrzegaja?c potrzebe? włas?ciwej organizacji edukacji tych ucznio?w Gmina zaplanowała kształcenie tej grupy w Szkole Podstawowej nr 2.
– Edukacja dzieci ze spektrum autyzmu jest bardzo duz?ym wyzwaniem, odpowiednia terapia be?dzie miała duz?y wpływ na po?z?niejsze z?ycie wychowanko?w. Dlatego tez? grupa nauczycieli przechodzi kursy doszkalaja?ce w tym zakresie, prowadzone przez eksperto?w z Fundacji – Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka w Gdan?sku – informuje Prezydent Miasta Marek Materek. – Dodatkowo pracujemy nad tym, aby Szkoła Podstawowa nr 2 otrzymała status placo?wki rekomendowanej przez IWRD, kto?ry w swojej działalnos?ci terapeutycznej wykorzystuje najnowsze metody naukowe. Liczymy, z?e w Szkole Podstawowej nr 2 stworzymy fantastyczna? oferte? dla dzieci, kto?re tego wsparcia potrzebuja?. Zachęcam rodziców, aby zainteresowali się tym naborem i aby wzięli w nim udział.
Fundacja – Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka w Gdan?sku, z kto?ra? miasto nawia?zało wspo?łprace?, od 15 lat stara sie? szerzyc? idee? skutecznej terapii w Polsce i na s?wiecie. Grupa nauczycieli z SP nr 2 przeszła profesjonalne szkolenia prowadzone przez pracowników Instytutu. Część z tych szkoleń została zakończona, jednak nauczyciele, którzy będą pracować z grupą dzieci ze spektrum autyzmu, wezmą także udział w warsztatach organizowanych pod koniec sierpnia w siedzibie IWRD.
– Chcemy w praktyce zobaczyć jak przebiegają zajęcia terapeutyczne i spotkać się ze swoimi opiekunami, superwizorami – informuje dyrektor szkoły Agnieszka Samsonowska. – Podczas dalszej pracy wszyscy nauczyciele, w tym również ja, będziemy objęci ewaluacją, nasza praca będzie monitorowana po to, aby uzyskiwać jak najlepsze wyniki w pracy z dziećmi.
Szkoła postawiła nie tylko na doskonałe przygotowanie kadry pedagogicznej ale również zainwestowane w bazę i sprzęt. Dyrektor placówki, z dumą prezentuje odnowione wnętrza szkoły zachęcając rodziców i przyszłych pierwszoklasistów do skorzystania z oferty Szkoły Podstawowej nr 2.
– Na stronie internetowej szkoły zamieściliśmy wstępną deklarację dla rodziców, którzy byliby zainteresowani naszą ofertą. Można tę deklarację pobrać, wypełnić i przesłać pocztą elektroniczną. Można też przywieźć osobiście a przy okazji obejrzeć szkołę i samemu zobaczyć jakie oferujemy warunki nauczania. Zapraszamy – zachęca dyrektor. – Nasza placówka jest niewielka, kameralna mamy doskonałe warunki. Obecnie jesteśmy na etapie doposażania sali, w której będą odbywały się zajęcia z dziećmi ze spektrum autyzmu. Warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez dziecko orzeczenia o niepełnosprawności w zakresie spektrum autyzmu. Tworzony odział będzie przygotowany tylko dla tej grupy dzieci, zgodnie z przepisami taki oddział może liczyć maksymalnie czworo dzieci i dwóch nauczycieli. Stworzymy bardzo dobre warunki do nauki, zależy nam także aby uzyskać wspomnianą rekomendację Instytutu Wspierania Rozwoju Dziecka.
W ostatnich latach niewielka szkoła zlokalizowana na osiedlu Michałów przeszła metamorfozę. W ramach projektu pn. „Budowa boiska wielofunkcyjnego i poprawa infrastruktury edukacyjnej w Szkole Podstawowej nr 2” przy szkole powstała nowoczesna baza sportowa oraz wyposażono w nowoczesny sprzęt dwie pracowanie: językową i przyrodniczą.
Dyrektor placówki z dumą prezentuje także inne sale lekcyjne, odnowione i wyposażone w nowe meble. Wyjątkowy klimat tworzą ustawione na korytarzach sofy pełne miękkich poduszek, stolik, jest też niewielka scena. Dla mniejszych dzieci na korytarzu ustawiono jasnozielone pufki i małe kanapy. Takie nietypowe zagospodarowanie szkolnego korytarza zostało przygotowane w konkretnym celu.
– Zapraszamy też rodziców i dzieci do naszej szkoły, klas ogólnodostępnych. Zapraszamy osoby, które cenią sobie kameralność i rodzinną atmosferę w szkole. Od września planujemy wdrożyć nowatorskie metody pracy i zaczynamy inny sposób pracy z dziećmi – informuje dyrektor Agnieszka Samsonowska. – Sami też staramy się uczyć od najlepszych i rozpoczynamy pracę z dziećmi już nie taką typowo klasową czyli według oddziałów klasowych i wiekowych ale mieszanych metodami projektowymi. Interdyscyplinarnie stawiamy na rozwój kompetencji kluczowych, chcemy zaktywizować nasze dzieci. Im mniejsze dziecko tym bardziej jest ono aktywne i śmiałe. Niestety wraz z wiekiem zabijamy w nim tą kreatywność. U nas w szkole chcemy to zmienić. Przed nami nowe wyzwania, nowe możliwości ale jesteśmy do tego w pełni przygotowani. Zapraszamy do naszej szkoły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry