Tablice Informacji Pasażerskiej budzą wątpliwości

Getting your Trinity Audio player ready...

– Czy czas na wyświetlaczu, to czas przyjazdu, odjazdu czy opóźnienia autobusu? – pyta nas zdezorientowany Czytelnik.
Zapytaliśmy zatem u źródła.
– Standardowo tablica wyświetla statyczny rozkład najbliższych pięciu odjazdów z danego przystanku względem rzeczywistego czasu podanego w prawym górnym rogu urządzenia. Aktualna godzina jest automatycznie synchronizowana z serwerem komunikacyjnym zajezdni. Wartość minutowa podawana przez tablice jest obliczana na podstawie prędkości oraz pozycji w jakiej się obecnie znajduje pojazd. Będzie ona maleć wprost proporcjonalnie do przebytej trasy jak również może rosnąć jeśli warunki drogowe nie pozwalają na  dojazd wg rozkładowego czasu. Jeśli pojazd nie rozpoczął wykonywania kursu z przystanku początkowego to dane na tablicy będą w formie statycznego rozkładu jazdy (czyli według czasu podanego na tabliczce przystankowej). Jeżeli autobus rozpoczął wykonywanie kursu,  przyjazd będzie weryfikowany w czasie rzeczywistym czyli według położenia GPS autobusu – mówi Marcin Pocheć, prezes ZEC Komunikacja i dodaje, że w sytuacjach awarii, remontów lub konserwacji na łączach sieci GSM, dane o rzeczywistych przyjazdach autobusów mogą być nie wyświetlane
Tablice Informacji Pasażerskiej (TIP) są elektronicznym urządzeniem wyświetlającym, wyposażonym w przemysłowy komputer PC ze zintegrowanym łączem GPS oraz telemetryczną kartą GSM do przesyłania danych. Każdy autobus ( 20 nowych pojazdów MAN zasilanych CNG oraz 5 starszych pojazdów MAN zasilanych ON) posiada wbudowany profesjonalny sterownik wyposażony w GPS oraz łączność GPRS, która pozwala na ustalenie dokładnej pozycji pojazdu w systemie dyspozytorskim, a po rozpoczęciu konkretnego kursu przekazuje również dane do tablic w minutach – jaki pozostał do przyjazdu na przystanek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *