fot. Gazeta Starachowicka

BIURO OBSŁUGI PREZYDENTA MIASTA W STARACHOWICKIM MAGISTRACIE

Getting your Trinity Audio player ready...

W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Starachowicach pojawiło się zarządzenie Prezydenta Miasta dotyczące zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Starachowicach. Pojawiła się w nim nowość, jaką jest „Biuro Obsługi Prezydenta Miasta”.
Wśród kompetencji – zadań dyrektora nowej komórki organizacyjnej magistratu znajdują się:
1. Realizowanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Prezydenta i Zastępców Prezydenta, w tym organizacja i obsługa techniczna spotkań, wizyt, konferencji i posiedzeń.
2. Obsługa techniczno-organizacyjna posiedzeń kolegium Prezydenta Miasta oraz zapewnienie obsługi administracyjnej sekretariatów Prezydenta i Zastępców Prezydenta.
3. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem honorowych patronatów Prezydenta Miasta.
4. Prowadzenie ewidencji i dokumentacji związanej z porozumieniami zawartymi z organami administracji rządowej i samorządowej oraz spraw związanych z uczestnictwem Miasta w związkach i stowarzyszeniach.
5. Koordynowanie prac Młodzieżowej Rady Miasta Starachowice, w tym bieżąca współpraca z młodzieżą oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i formalnoprawnych.
6. Realizacja działań z zakresu komunikacji społecznej, w tym organizacja spotkań Prezydenta z mieszkańcami.
7. Organizowanie spotkań Prezydenta z jubilatami obchodzącymi setną rocznicę urodzin.
8. Prowadzenie spraw związanych z repatriacją osób narodowości polskiej lub pochodzenia polskiego.
9. Inicjowanie i koordynowanie współpracy Miasta z miastami partnerskimi.
10. Podejmowanie działań nastawionych na budowanie silnej marki Miasta poprzez inicjowanie przedsięwzięć i koordynację działań promocyjnych realizowanych przez Urząd, jednostki organizacyjne i inne podmioty.
11. Koordynowanie ważnych wydarzeń związanych z życiem Miasta i jego mieszkańców, w tym współorganizacja miejskich imprez kulturalno-rozrywkowych.
12. Realizowanie polityki informacyjnej Miasta oraz Urzędu, w szczególności poprzez:
1) opracowywanie i przekazywanie mediom informacji związanych z działalnością Prezydenta oraz funkcjonowaniem Miasta i Urzędu,
2) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu przy realizacji polityki informacyjnej Miasta i Urzędu,
3) dbanie o spójną politykę informacyjną Miasta oraz Urzędu.
13. Organizowanie konferencji prasowych.
14. Prowadzenie banku informacji o Mieście i instytucjach w nim działających.
15. Prowadzenie i redagowanie miejskiej strony internetowej: www.starachowice.eu  oraz oficjalnych profili Miasta na portalach społecznościowych.
16. Stałe monitorowanie mediów w zakresie informacji o Mieście i funkcjonowaniu Urzędu.
17. Wykonywanie, archiwizowanie i udostępnianie dokumentacji fotograficznej związanej z działalnością samorządu.
18. Opracowanie materiałów i redagowanie Miejskiego Informatora Samorządowego.
Regulamin wszedł w życie z dniem 1 lutego 2022 roku.
W środowy (2 lutego) poranek skierowaliśmy pytanie do Urzędu Miejskiego, czy stanowisko dyrektora Biura Obsługi Prezydenta Miasta obejmie osoba pracująca w urzędzie, czy też zostanie ona wyłoniona w ramach konkursu. Czekamy na odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *