Getting your Trinity Audio player ready...
|
W gminie Brody trwa realizacja Programu Usuwania Wyrobów Zawierających Azbest na lata 2007 – 2032.
Od jego rozpoczęcia z terenu gminy wywieziono już 200 ton azbestowych pokryć dachowych. W 2011 roku, w ramach pomocy dla mieszkańców, lokalne władze zatroszczyły się o usunięciu z 29 posesji około 50 ton tego niebezpiecznego, rakotwórczego materiału. Dzięki temu obywatele pozbyli się go bezpłatnie. Realizacja programu w br. potrwa jeszcze do 15 grudnia. Do tego czasu przewiduje się usunięcie łącznie około 90 ton odpadów zawierających azbest. Tegoroczny koszt antyazbestowej akcji w gminie Brody wyniesie ponad 26 tys. zł. Z tego 50% pokryje dotacja Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, 35% to środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Kielcach, a pozostałe wydatki sfinansuje budżet gminy.