Getting your Trinity Audio player ready...
|
Informacji o funkcjonowaniu w ubiegłym roku systemu utrzymania czystości i porządku w gminie Wąchock radni wysłuchali na piątkowej (27 lutego br.) sesji Rady Miasta i Gminy.
W ub.r. pracownicy firmy „EKOM” z Nowin, którzy od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2016 r. odpowiedzialni byli za wywóz odpadów z terenu gminy, odebrali od mieszkańców niewiele ponad 864 tony śmieci, w tym 633 odpadów mieszanych i 231 gromadzonych selektywnie. Według stanu na 31 grudnia 2016 r. deklaracje złożyło 1832 mieszkańców, w tym 1 tys. 391 to gospodarstwa wieloosobowe i 441 jednoosobowe. Zdecydowana większość wąchocczan zadeklarowała segregowanie odpadów.W Wąchocku funkcjonuje także Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów, gdzie przyjmowane są odpady remontowe oraz pochodzące z ogrodów, jak np. skoszona trawa czy liście. W ub.r. do PSZOK trafiło ich 26 ton. W sprawozdaniu ujęto także odpady komunalne, pochodzące z Urzędu Miasta i Gminy Wąchock oraz terenów publicznych, jak np. kosze czy wysypiska śmieci. W 2016 r. zebrano w sumie 268 metrów sześciennych śmieci, a koszt ich wywozu, czym do końca ub.r. zajmowała się firma „Tonsmeier Wschód” z siedzibą w Radomiu, wyniósł niewiele ponad 20 tys. zł. Co ważne, koszty dotyczące tej grupy odpadów pokrywane są z budżetu gminy Wąchock, do którego w 2016 r. z tytułu gospodarki odpadami wpłynęło niewiele ponad 427 tys. zł, w tym 407 tys. zł z wpłat za 2016 r. i nieco ponad 20 tys. zł z tytułu zaległości od 2013 do 2015 r. Nie są one jednak uregulowane do końca i wynoszą w sumie 25 tys. 89 zł..Od stycznia br. odbieraniem odpadów od mieszkańców gminy zajmuje się wyłonione w przetargu przedsiębiorstwo ORDER z Łącznej.(Kas)