PROTOTYP „STARA” ODNALEZIONY PO 20 LATACH

Getting your Trinity Audio player ready...

– Posiadam jedyny doświadczalny(prototyp) stara 1344 z FSC. Odkupiłem go z Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej, gdzie stał w garażu 20 lat – napisał do GAZETY Maciej Pawlus i przesłał nam fotkę.
Pan Maciej jest fanem motoryzacji.Ten wyjątkowy egzemplarz i jedyny, który powstał w FSC, był testowany w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku, a później, przez 20 lat, stał zupełnie zapomniany.
„Star 1344” zbudowany został na całkowicie nowej ramie. W odróżnieniu od „stara 266” ma szersze prototypowe mosty napędowe, wzmocniony turbodoładowany silnik, ogumienie 14.00-20 Continental Condor, pełne blokady mostów i dwustopniowy reduktor. Napęd można włączyć i wyłączyć podczas jazdy. Według oficjalnych danych ma moc 180 KM, ale według specjalistów z WITPiS silnik ma 230 KM. Pojazd może bez przygotowania pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 180 cm.
Został wyprodukowany w 1991 roku i przekazany na testy do Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku. Wszelkie próby przeszedł wzorowo i był gotowy do produkcji seryjnej. Jednak pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku, po przejęciu FSC STAR przez koncern MAN, skreślono go z listy produkcyjnej. Od tego momentu w idealnym stanie przestał w hali WITPiS. Od września 2017 r. jego szczęśliwym właścicielem jest Maciek Pawlus, któremu dziękujemy za przesłaną informację i zdjęcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *