Opowieść o Szlachetnej Paczce w Wąchocku: liderka Ilona Kuźdub i jej zespół wolontariuszy zmieniają życie rodzin oraz budują wspólnotę ludzi o wielkich sercach.

RUSZAJĄ E-WIZYTY W ZUS

Getting your Trinity Audio player ready...

Dbając o bezpieczeństwo i czas klientów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza udogodnienie, dzięki któremu placówkę będzie można odwiedzić online. E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS.
Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Podczas e-wizyty eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze godzinach 9.00-14.30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 min.
– Z e-wizyty można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. W listopadzie usługa będzie dostępna we wszystkich naszych oddziałach. Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń  – wyjaśnia prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. – E-wizyta to kolejne udogodnienie, które wprowadzamy, aby podnieść jakość i bezpieczeństwo obsługi naszych klientów. To nowa e-usługa, dzięki której można załatwić sprawę w z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, bez wychodzenia z domu – podkreśla profesor Uścińska.
Paweł Szkalej, rzecznik oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Kielcach informuje, że w świętokrzyskim oddziale e-wizyty będą dostępne za ok 2-3 tyg.
– Harmonogramy są w toku – mówi rzecznik.
Dzień przed spotkaniem,  osoba chcąca skorzystać z usługi, na wskazany podczas rejestracji numer telefonu otrzyma sms z przypomnieniem o e-wizycie. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem otrzyma e-mail, a po kliknięciu w link otrzymany w mailu, połączy się z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry