fot. UM Starachowice

BILET U KIEROWCY? NIE ZAWSZE…

Getting your Trinity Audio player ready...

Od kwietnia br. w Starachowicach mieszkańcy miasta i osoby płacące w Starachowicach podatki, mogą korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej.  Wystarczy mieć przy sobie dokument potwierdzający ten stan rzeczy. Osoby przyjezdne zobowiązane są do zakupu i skasowania biletu. Do redakcji Gazety Starachowickiej zgłosiła się kobieta, która opisała nieprzyjemną sytuację, do której doszło w jednym z miejskich autobusów.
Na przystanku przy ulicy Targowej (22 czerwca) do autobusu linii nr 15 wsiadła pasażerka, która nie jest ani mieszkanką Gminy Starachowice, ani płatnikiem w gminie, i która chciała zakupić bilet na dany kurs. Kierowca autobusu poinformował ją, że nie ma w sprzedaży biletów. Nie odpowiedział również na pytanie, co powinna zrobić. Kobieta stała zdezorientowana, bilet dostała od jednej z pasażerek.
Nowoczesne autobusy, które od kwietnia przewożą pasażerów, nie są wyposażone w biletomaty. Nie każdy przystanek znajduje się w pobliżu sklepu czy kiosku prowadzącego sprzedaż biletów. Nie jest również zawieszona – jak w okresie pandemii – sprzedaż biletów przez kierowców.  I choć bilet można zakupić dzięki aplikacji, to nie każdy – szczególnie osoby w podeszłym wieku – potrafi ją obsługiwać. Nie każdy też taką aplikację ma zainstalowaną w smartfonie i jej w niej zarejestrowany / zalogowany w systemie. Jednak, jak się okazuje bilet można kupić w jednym z… kasowników.
Zapytaliśmy prezesa ZEC Komunikacja Miejska Marcina Pochecia o to, czy według regulaminu w każdym autobusie powinny być dostępne bilety dla mieszkańców spoza Starachowic; kto jest odpowiedzialny za odpowiednią liczbę biletów w danym autobusie: jeśli kierowca, to czy to on powinien przypilnować, by na swojej zmianie mieć bilety, jeśli inna osoba, to kto, oraz o to czy spółka zadba, by na przyszłość taka sytuacja się nie powtórzyła?
–  W związku z wyjaśnieniem zaistniałej sprawy informujemy, że po przeprowadzonej rozmowie z kierowcą, faktycznie taka sytuacja miała miejsce. Kierowca wyjaśnił, że z przyczyn losowych nie posiadał dostępnego nominału biletu, który pasażerka chciała zakupić. Kierowca poinformował pasażerkę o możliwości zakupu biletu w kasowniku, przy pomocy karty płatniczej. Autobusy komunikacji miejskiej nie są wyposażone w biletomaty, jednakże w każdym autobusie przy drzwiach środkowych znajduje się kasownik, który umożliwia taki zakup – mówi w rozmowie z redakcją prezes Marcin Pocheć. – Ponadto odnosząc się po zapytań informujemy, że w regulaminie przewozu osób nie ma zapisu mówiącego, że w autobusie kierowca powinien posiadać bilety, a osobą odpowiedzialną za stan biletów jest kierowca.
– Spółka ZEC, podejmie działania mające na celu wyeliminowanie takich sytuacji w przyszłości, aby poziom naszych usług był na jak najwyższym poziomie – dodaje prezes ZEC Komunikacja Miejska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *