źródło: NFZ

TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU JUŻ DZIAŁA

Getting your Trinity Audio player ready...

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta.
źródło: NFZ
Na czym polega działanie TPK? Jeżeli wieczorem czy w dni wolne od pracy, kiedy nasza przychodnia jest nieczynna, a poczujemy się źle, zamiast od razu dzwonić po pogotowie lub jechać na SOR możemy wybrać numer bezpłatny numer 800 137 200. Platforma przeznaczona jest tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.
– Po nawiązaniu połączenia z pacjentem najpierw zgłasza się pielęgniarka lub położna, która przeprowadza wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie, której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad co do dalszego sposobu postępowania. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przełączy pacjenta bezpośrednio do lekarza, który udzieli pomocy medycznej – informuje Narodowy Fundusz Zdrowia. – Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ), a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Z pomocy Teleplatformy Pierwszego Kontaktu mogą skorzystać też cudzoziemcy. Obsługiwana jest ona w języku angielskim, ukraiński i rosyjskim. Można też skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.
Do tej pory udzielono już ok. 6,5 tys. konsultacji z czego ok. 57% stanowiły porady pielęgniarskie oraz 43% porady lekarskie. Najwięcej połączeń wykonywanych jest w weekendy, pomiędzy godziną 18.00 a 21.00. Średni czas oczekiwania na połączenie wynosi zaledwie kilkanaście sekund.
Porady udzielane są w 4 językach, tj. polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Na 6,5 tys. porad ok. 126 udzielonych było w języku obcym. Natomiast z możliwości uzyskania porady w języku migowym skorzystało 9 osób.
źródło: NFZ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *