ulica Konstytucji 3 Maja / fot. Gazeta Starachowicka

KIEROWCY MAJĄ ZASTRZEŻENIA DO WYREMONTOWANEJ UL. KONSTYTUCJI 3 MAJA

Getting your Trinity Audio player ready...

Ulica Konstytucji 3 Maja w Starachowicach po gruntownej modernizacji zyskała nowe oblicze. Jednak kierowcy poruszający się tą drogą mają zastrzeżenia co do jej funkcjonalności. W tej sprawie interpelację do władz miasta skierował radny Rady Miejskiej Dariusz Nowak.
ulica Konstytucji 3 Maja / fot. Gazeta Starachowicka
– Mieszkańcy Starachowic, kierowcy zgłaszają uwagi do funkcjonalności przebudowanej jezdni na ulicy Konstytucji 3-go Maja. Ulica została zwężona, poprowadzona slalomem między wysepkami i zostały w opinii kierowców źle ukształtowane skrzyżowania, ponieważ skręcanie w boczną ulicę wiąże się z możliwością najechania tylnym kołem na krawężnik lub przekroczeniem osi jezdni z powodu braku miejsca, zwłaszcza dla większych samochodów. W związku z powyższym proszę o podjęcie działań w celu wyeliminowania tych niedogodności – czytamy.
Odpowiedzi na pismo udzieliła zastępca prezydenta miasta ds. gospodarczych Elżbieta Gralec.
– Ulica Konstytucji 3 Maja została przebudowana m.in. z myślą uspokojenia ruchu oraz odseparowania ruchu rowerowego. Również ze względu na punkt węzłowy i bliskość skrzyżowań przy pomniku Niepodległości  zostały utworzone zatoki autobusowe (wcześniej ich tu nie było). W związku ze stałą szerokością pasa drogowego forma zatok przy skrzyżowaniu z ul. Parkową pozwoliła na utworzenie azylu bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych. Dodatkowe odgięcie toru jazdy powoduje, że kierowcy muszą zwolnić. Dyskomfort wywołany taką geometrią wpisuje się w zasady współczesnego projektowania dróg w środowisku miejskim. Jeżeli chodzi o parametry promieni łuków na skrzyżowaniach – w zasadzie pozostały niezmienione i wg projektanta z odpowiednimi uprawnieniami drogowymi są zgodne z warunkami technicznymi jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne. Ponadto należy zauważyć, że w ciągu ulic Konstytucji 3 Maja i Partyzantów, objętych tym zadaniem inwestycyjnym, występuje ograniczony tonaż poruszających się tam pojazdów i promienie łuków na skrzyżowaniach nie muszą być jak na drogach zbiorczych i wyższej kategorii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *