fot. Gazeta Starachowicka

UCHWAŁA REKLAMOWA. CZY ZAPISY UCHWAŁY SĄ PRZESTRZEGANE?

Getting your Trinity Audio player ready...

Uchwała reklamowa obowiązuje w Starachowicach od 2021 roku. Miasto zostało podzielone na strefy, gdzie obowiązują różne regulacje. Największym efektem tych przepisów jest brak banerów reklamowych na ogrodzeniach, choć przemieszczając się po mieście, można zauważyć, że nadal są miejsca, gdzie banery wiszą.
Największa zmiany miały zajść w starachowickim Rynku, który wraz z przyległymi uliczkami był objęty najbardziej restrykcyjnymi przepisami. Firmy działające w Rynku, w świetle obowiązujących przepisów mogą mieć szyld oraz potykacz, a nie mogą mieć oklejonych folią reklamową witryn. Część osób prowadzących tam działalność, dostosowała się do uchwały reklamowej, ale są także takie lokale, których wizerunek nie wyczerpuje norm zawartych w uchwale. Ale problem nie dotyczy tylko Rynku, nieprawidłowo zainstalowane reklamy widoczne są również w innych miejscach.
Dlatego zapytaliśmy w Urzędzie Miejskim w Starachowicach, czy i jakie gmina przeprowadziła akcje informacyjne, by właściciele działalności gospodarczych wiedzieli, jakie obowiązują przepisy; jakie działania gmina przeprowadziła w terenie, by dotrzeć z informacją w sprawie uchwały reklamowej. Zapytaliśmy również o to, czy zostały wystawione mandaty za niedostosowanie się do przepisów uchwały reklamowej? Jeśli tak, to ile ich było i na jaką wartość?
Są firmy, które dostosowały się do zapisów uchwały, jednak nadal są działalności, gdzie nic się nie zmieniło. Powstają nowe firmy i jak można zauważyć, nie znają zapisów uchwały reklamowej lub się do nich nie stosują. Stąd kolejne pytanie: po co została wprowadzona uchwała reklamowa, skoro nie działa w 100 procentach, a jej zapisy nie są egzekwowane przez służby miejskie?
– W związku z obowiązującą uchwałą „reklamową” na terenie naszego miasta większość właścicieli nieruchomości i firm dostosowała się już do obowiązujących lokalnie przepisów prawa w tej sprawie. Część starachowickich firm jeszcze tego nie zrobiła. Ich właściciele mają jeszcze na to czas do końca października br. – informuje rzecznik starachowickiego magistratu, Leszek Kowalski. – Obecnie Straż Miejska wspólnie z pracownikami Referatu Ochrony Środowiska przeprowadza kontrole oraz prowadzi działania informacyjne w przedmiotowej sprawie. Nasi pracownicy informują firmy oraz właścicieli nieruchomości o konieczności podporządkowania się uchwale. Intensywność tych działań jest coraz większa. Urząd Miejski dostaje również zapytania dotyczące przedmiotowej uchwały, na które na bieżąco udziela odpowiedzi zainteresowanym osobom.
Jak dodaje rzecznik: – Miasto zgodnie z podjętą uchwałą podzielone jest na trzy strefy: czerwoną, żółtą i białą. Najbardziej restrykcyjną jest strefa czerwona, która obejmuje swym zasięgiem między innymi starachowicki Rynek. W tym miejscu wiele firm przystosowało się już do zapisów uchwały, ale np. część właścicieli nowo powstających punktów usługowo-handlowych nie dysponuje aktualnie odpowiednią wiedzą na temat regulaminu uchwały „reklamowej”.
– Wizyty pracowników UM mają na celu sprawdzenie przestrzegania przepisów, ale i uświadomienie firmom o istnieniu i nowelizacji uchwały dotyczącej sytuowania reklam. Oprócz nowo powstałych firm w strefie „Rynek” istnieją również takie, które po przeniesieniu swojej działalności na witrynach sklepowych pozostawiły informację dotyczącą tego faktu dla swoich klientów – mówi rzecznik. – W przypadku pytań, uwag czy wątpliwości w zakresie funkcjonowania uchwały reklamowej zachęcamy do kontaktu z pracownikami Referatu Ochrony Środowiska – tel. 41-273-82-42 lub mailowo [email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *