Na podstawie treści posta mogę stworzyć następujący krótki opis alternatywny dla obrazka wyróżniającego: "Pomocny asystent - gotowy do odpowiedzi na Twoje pytania i udzielenia wsparcia."

OSZUKANI PODCZAS INTERNETOWYCH ZAKUPÓW

Getting your Trinity Audio player ready...

Do Komendy Powiatowej Policji w Starachowicach w czwartek (16 marca br.) wpłynęło kilka zgłoszeń dotyczących oszustw podczas zakupów w sieci. W wyniku działania sprawców 25-latek stracił blisko 16 000 złotych, 43-latka 5000 złotych, a 18-latek 1300 złotych.
Zakupy w dużej mierze przeniosły się do Internetu, dlatego policja ostrzega, by nie dać się zwieść okazji, pod którą bardzo często kryje się „oszustwo”. Warto również poświęcić kilka chwil po to, aby dowiedzieć się coś więcej na temat sprzedającego. Lepiej stracić trzy niepewne okazje, niż raz dać się oszukać.
– Wczoraj do starachowickiej komendy zgłosił się 25-letni mieszkaniec powiatu, który poinformował mundurowych, że padł ofiarą oszustów. Z relacji mężczyzny wynikało, że za pomocą popularnego portalu sprzedażowego zakupił przyczepę. Kilka dni po wpłaceniu blisko 16 000 złotych na konto oferenta, kontakt z nim się urwał, a 25-latek nie otrzymał zakupionej przyczepy, ani zwrotu pieniędzy – informuje oficer prasowy KPP w Starachowicach, mł. asp. Paweł Kusiak. – Kolejną oszukaną osobą była 43-latka, która zgłosiła, że w Internecie zakupiła kierownicę do gier komputerowych. W trakcie realizacji transakcji została wprowadzona w błąd przez sprzedającego, dzięki czemu uzyskał on dane do logowania do bankowości internetowej zgłaszającej. W wyniku działania sprawcy kobieta straciła 5000 złotych. Trzecią zgłaszającym był 18-latek z gminy Mirzec, który na internetowym portalu zakupił siedzenia do samochodu. Towaru jednak nie otrzymał, pomimo tego, że zapłacił za niego 1300 złotych – dodaje rzecznik.
Policja przypomina, by nie klikać w przesłane w wiadomościach linki do płatności oraz uważnie czytać SMS-y autoryzacyjne.
– Jeżeli niefortunnie staniemy się ofiarą tego typu przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty płatniczej – mówi Paweł Kusiak.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *