Getting your Trinity Audio player ready...
|
W poprzednim wydaniu „Gazety Starachowickiej” opisaliśmy problem Jarosława Kucharskiego właściciela firmy mieszczącej się przy ulicy Marszałka Piłsudskiego w Starachowicach, któremu urząd miejski nakazał usunąć z budynku świetlny szyld z powodu naruszenia tzw. uchwały reklamowej. Przedsiębiorca twierdzi jednak, że wprowadził takie zmiany w sposobie pracy swojego LED- owego wyświetlacza reklamowego, które nie stoją w sprzeczności z wyżej wymienionym dokumentem. Magistrat zapowiada, że to sprawdzi.
Przypomnijmy, że w sprawie pana Jarosława podjęliśmy dziennikarską interwencję poprzez skierowanie e- maila do UM w Starachowicach. Z odpowiedzi, jaką na niego otrzymaliśmy wynika, że zostanie przeprowadzona stosowna kontrola.
– Pierwsza uchwała „reklamowa” została przyjęta przez radnych Rady Miejskiej w Starachowicach w 2019 roku. Trzy lata później – we wrześniu 2022 roku – po konsultacjach z mieszkańcami przyjęta została przez radnych druga uchwała reklamowa. Zakładała ona roczny czas dostosowania się do jej przepisów mieszkańców naszego miasta. 19 października 2023 roku minął termin dostosowywania się do jej zapisów. W tym czasie do UM nie wpłynęły żadne uwagi dot. zapisów uchwały, a jedynie prośby przedsiębiorców o zwolnienie ich z przestrzegania wyżej wymienionych zapisów. Wskazany w pytaniu przedsiębiorca używa na co dzień urządzenia reklamowego, które nie jest zgodne z wytycznymi uchwały wskazanymi w paragrafie 11 ust. 1 pkt 2 lit. b przedmiotowej uchwały. Przedmiotowa uchwała w paragrafie tym jednoznacznie zakazuje sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych w formie „reklam emitujących zmienne światło oraz umożliwiających bieżącą zmianę informacji wizualnej, o elektronicznej lub cyfrowej powierzchni reklamowej, wyświetlających treści reklamowe w formie stałego lub zmiennego komunikatu lub w formie ruchomych obrazów i efektów wizualnych, w tym: panele, ekrany i wyświetlacze LED, LCD, digital, telebim itp. z wyłączeniem urządzeń automatycznych”. Biorąc jednak pod uwagę prośbę przedsiębiorcy o akceptację propozycji dostosowania urządzenia reklamowego (wyświetlacza) poprzez zmianę jego ustawień „tak, żeby emitował światło jednostajne o jednakowej jasności, a konkretnie napisu z nazwą sprzedawanego asortymentu z efektem statycznym” w najbliższym czasie odbędzie się kontrola ww. urządzenia przez pracowników Urzędu Miejskiego – czytamy w e- mailu od rzecznika UM w Starachowicach Leszka Kowalskiego.